Programul „Școala încrederii”, implementat în Gorj
Șapte unități de învățământ din județul Gorj au fost selectate să facă parte din programul „Școala încrederii”. În total, 276 de grădinițe, școli și licee, din toate colțurile României, s-au înscris în acest program.
Au fost selectate 100 de insitituții de învățământ în care principiile Școlii încrederii vor fi aplicate începând cu noul an școlar.
Două grădinițe din municipiul Târgu Jiu, Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu” și Colegiul Național „Spiru Haret” sunt printre unitățile școlare din Gorj care au fost selectate să facă parte din programul „Școala încrederii”. Pe lista județului nostru se mai află Școala Gimnazială „Ion Popescu”, din Bălănești, Școala Gimnazială Nr.1 Rovinari și Liceul Tehnologic Motru.
„Este timpul să ne întindem aripile, să visăm mai îndrăzneț și să creștem împreună alături de cei 50.000 de elevi și 3500 de cadre didactice!”, au transmis reprezentanții Liceului Tehnologic Motru, folosindu-se chiar de mesajul Școlii încrederii.
Cum se desfășoară Programul „Școala încrederii”
În cadrul procesului Școala Încrederii, fiecare școală va trece printr-un proces de cinci ani.
În primii doi ani, școlilor li se oferă intervențiile de bază care se adresează în principal profesorilor și echipei administrative.
Urmează un audit, ale cărui concluzii vor contura un plan de intervenții specific comunității pentru următorii doi ani.
În ultimul an, reprezentanții fiecărei școli urmează să demonstreze că își doresc și pot să susțină transformarea din școală și să obțină certificarea “Școala încrederii”. Această certificare se păstrează printr-o contribuție anuală de efort, timp și energie a școlii. transmit fondatorii acestui program.
„Procesul Școala Încrederii a luat naștere din pasiunea și dorința Ruxandrei Mercea, a lui Ciprian Ghișa și a Domnicăi Petrovai de a readuce încrederea în școlile din România prin schimbarea culturii organizaționale, prin leadership și prin dezvoltarea relațiilor sănătoase între toți membrii comunității.
Imaginaţi-vă o şcoală cu copii zâmbitori, plini de încredere, care-şi fac auzită vocea şi-şi urmează visele. Imaginaţi-vă o şcoală cu profesori încrezători, care conştientizează nevoia de validare şi apreciere a copiilor. Imaginaţi-vă că fiecare şcoală din România poate deveni o comunitate a încrederii, contribuţiei și vitalităţii”, transmit fondatorii acestui program.