Primăria Motru, trei ani fără plata serviciului de salubrizare

Timp de trei ani, Primăria Motru a refuzat să achite serviciile de salubrizare facturate de Direcția Publică Motru, acumulând datorii de peste 350.000 de lei, conform unui control realizat de Curtea de Conturi Gorj.

În urma procesului intentat de Direcția Publică, instanța a decis în favoarea acesteia, obligând primăria să achite sumele datorate pentru serviciile prestate.

Curtea de Conturi a constatat că Primăria Motru nu a aprobat, înregistrat și achitat cheltuielile pentru salubrizare între anii 2021-2023, sub pretextul că nu există fonduri suficiente din taxa specială stabilită în 2011.

Totuși, primăria nu a făcut demersuri pentru ajustarea acestei taxe, ceea ce a dus la o nouă dispută cu Direcția Publică Motru, operatorul delegat al serviciului public de salubrizare.

„UATM Motru, în perioada 2021-2023, nu a acceptat la plată, nu a lichidat, ordonanțat, înregistrat în contabilitate și plătit cheltuieli cu prestarea serviciului de salubrizare, facturate de operatorul economic DP Motru în valoare de 353.130,43 lei (316.017,6 lei debit și 37.112,83 lei penalități) la tarifele aprobate de consiliul local, motivând că nu se pot asigura aceste cheltuieli din taxa specială aprobată în anul 2011, însă a rămas în pasivitate și nu a dispus măsuri în vederea ajustării acestei taxe, fapt ce a generat un nou litigiu cu operatorul economic, căruia i-a delegat serviciul public de salubrizare”, se arată în raportul Curții de Conturi, care adaugă că această sumă s-a acumulat deoarece primăria nu a dispus ajustarea taxei speciale.

Inspectorii au impus Primăriei Motru să rezolve problema până la sfârșitul lunii iunie 2025. Recomandările includ: înregistrarea în contabilitate a tuturor obligațiilor stabilite prin decizia instanței în dosarul nr. 3024/95/2021 și achitarea datoriilor restante; efectuarea unor verificări pentru a identifica cauzele întârzierilor, penalităților și costurilor de judecată și executare silită, suportate de bugetul local; În cazul în care se constată că aceste cheltuieli au fost generate de erori sau abateri de la legislație, se vor lua măsuri pentru recuperarea sumelor de la persoanele responsabile.

Astfel, primăria este obligată să își achite obligațiile restante și să se asigure că aceste întârzieri nu se vor repeta, punând accent pe răspunderea celor care au blocat plățile către Direcția Publică Motru.

Vizualizări: 308

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: