Pași înainte pentru susținerea producției locale, la un an de la lansarea inițiativei PENNY – 3RO
PENNY România, unul dintre cei mai activi retaileri din România, adoptă măsuri concrete pentru a contribui la protejarea mediului înconjurător și la îmbunătățirea vieții comunităților din care face parte. Compania este conștientă de responsabilitatea sa în comunitate, iar în acest sens, dezvoltă și implementează o serie de inițiative și campanii pentru a atinge obiectivele propuse sub trei direcții strategice: Sortiment sustenabil | Energie, climă și resurse | Angajați și societate.
Cu o rețea formată din 360 de magazine la nivel național și o echipă formată din peste 6.500 de colegi, PENNY este un retailer de încredere pentru milioane de clienți care vor să-și găsească rapid produsele preferate la prețuri avantajoase. În același timp, retailerul crede în potențialul României și contribuie activ la dezvoltarea economică a țării.
Consumatorii își doresc produse românești
PENNY analizează în mod constant tendințele de consum și nevoile consumatorilor, pentru a ști cu exactitate care sunt cele mai căutate categorii și cele mai dorite produse care trebuie să se regăsească în permanență pe rafturile magazinelor.
Astfel, compania a înțeles nevoia clienților de a pune în coșul de cumpărături cât mai multe produse din surse locale, proaspete și de bună calitate.
Preferințele românilor reprezintă principalul factor pentru care PENNY România și-a stabilit în anul 2020 obiectivul 3RO, prin care își propune ca un procent tot mai mare din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România.
3RO – o inițiativă pentru dezvoltarea producției locale
În 2022, PENNY a făcut primul pas concret în atingerea obiectivului 3RO și a lansat, în parteneriat cu Academia de Studii Economice București, inițiativa „100 de idei de business pentru România”.
Este un demers ambițios, ce are la bază un ghid informativ, prin care PENNY încearcă să contribuie la dezvoltarea economiei locale prin cunoștințele pe care le are despre nevoile românilor și cererea de produse în magazine, cu intenția de a aduce la aceeași masă autorități, parteneri și furnizori care pot colabora pentru a crește la raft numărul de produse care îndeplinesc criteriile 3RO. În paginile ghidului sunt enumerate 100 de idei de businessuri de care este nevoie în România pentru a crește numărul de produse 3RO din mai multe categorii – de la produse alimentare, la cosmetice, detergenți sau chiar materie primă.
Pornind de la ideile de business incluse în volum, au fost organizate șapte mese rotunde la care s-au reunit producători, autorități și reprezentanți PENNY, pentru a discuta ideile și a găsi soluții pentru îmbunătățirea și dezvoltarea businessurilor locale.
În acest moment, peste 800 de produse 3RO disponibile în magazinele PENNY sunt semnalizate la raft cu simbolul 3RO pentru ca toți clienții care își doresc produse 100% românești (realizate pe vertical în România) să le găsească cât mai ușor.
Concluziile obținute în urma meselor rotunde și în urma feedbackului primit de la partenerii PENNY și de la consumatorii români au fost incluse în studiul "Strategii pentru echilibrarea balanței comerciale a României prin stimularea și susținerea producției naționale", realizat de Academia de Studii Economice. Principala concluzie susținută este aceea că o strategie națională coerentă poate duce la acoperirea aproape completă a deficitului comercial generat de produsele alimentare procesate, dar și de alte câteva categorii de bunuri de consum (de exemplu, cosmetice sau detergenți, printre altele).
Proiectul 3RO continuă, dezvoltarea producției locale și creșterea numărului de produse realizate integral în România fiind acțiuni de lungă durată. Prin 3RO, PENNY își dorește să valorifice potențialul de producție românesc, acționând cu responsabilitate față de oameni și comunitățile cu care interacționează.