Păcăliţi cu bilete pentru vacanţe „paralele”

Patronul unei agenţii de turism din Târgu Jiu a descoperit că o angajată a sa a vândut la zeci de persoane pachete pentru o vacanţă „de neuitat”, deşi femeia nu trebuia să vândă decât bilete de autocar sau de avion. Clienţii păgubiţi au fost atraşi de oferte care ajungeau şi la câteva mii de euro la agenţia din Drobeta Turnu Severin. Patronul a depus însă plângere la IPJ Gorj pentru investigarea presupusei escrocherii, acesta descoperind acum activitatea „paralelă” a salariatei care este de negăsit de la izbucnirea scandalului.

Clienţii păgubiţi au mers la agenţia din Drobeta Turnu Severin a firmei gorjene şi au început să reclame că nu au rezervări, în ciuda biletelor destul de scumpe pe care le-au cumpărat pentru această vară.

Patronul firmei, Daniel Guţă, a aflat cu uimire despre cele întâmplate, dându-şi seama repede că o angajată a sa s-a folosit de încrederea clienţilor pentru a le vinde pachete turistice inexistente în oferta agenţiei. „Se pare că vindea pachete scumpe folosindu-se de numele agenţiei. Emitea facturi şi chitanţe false şi nu vărsa sumele de bani încasate în contabilitatea agenţiei. În faţa clienţilor ea era foarte credibilă pentru că, vă spun, chiar exagera, din ce spun oamenii. Punea ştampilă şi semnătură pe fiecare pagină şi se ocupa de tot felul de amănunte astfel că în faţa oamenilor era credibilă. Noi suntem pe piaţă de 15 ani, suntem cunoscuţi şi ea a profitat de acest lucru. Eu nici măcar nu ştiu câţi oameni a păcălit. Îi anunţ pe toţi cei care au avut legătură cu agenţia din Drobeta Turnu Severin şi au cumpărat un serviciu de la noi să vină să clarificăm orice problemă, pentru că dacă s-a emis ceva în fals să vedem cum clarificăm lucrurile şi cum găsim o soluţie pentru cei păgubiţi”, afirmă Guţă.

După ce a văzut că nu unul sau doi clienţi îi trec pragul şi se plâng că nu pot pleca în vacanţă, patronul agenţiei de turism şi-a dat seama că problema e mult mai complicată. Deja vreo 40 de clienţi s-au prezentat la el şi i-au spus că au plătit pentru o vacanţă în care nu se pot duce, lui Guţă fiindu-i clar că angajata sa a creat un sistem paralel de încasat banii de la cei care luau de bune ofertele sale. Acesta s-a dus la IPJ Gorj şi a depus o plângere, el recomandându-le şi clienţilor păgubiţi să procedeze la fel.

Unii dintre clienţii agenţiei au scăpat însă de escrocherie pentru că, după ce şi-au cumpărat bilete prin intermediul acestei firme şi în anii trecuţi, au păstrat legătura cu Guţă şi verificau ofertele direct la acesta, dacă aveau posibilitatea. „Dumnealui are o pagină de Facebook, vorbeam cu dumnealui pe WhatsApp, adică lucrurile erau total transparente. Tot timpul ştiam cum stau lucrurile şi de asta am avut încredere să cumpăr biletele de concediu prin această agenţie. Cei care au fost păcăliţi cred că nu s-au informat suficient, că altfel nu îmi explic”, a spus o clientă a agenţiei de turism.

Informaţi sau nu suficient, clienţii au semnat însă un contract şi au plătit banii în sediul unei agenţii de turism, iar patronul acesteia îşi dă seama de acest lucru, motiv pentru care şi încearcă să îi identifice pe toţi cei păgubiţi pentru a vedea cum vor fi putea fi acordate despăgubiri. Ancheta Poliţiei este de abia la început, iar până la eventuala pronunţare a unei sentinţe judecătoreşti care să oblige un vinovat să achite eventualele daune mai e o cale atât de lungă că nimeni nu poate anticipa acum modul în care se va finaliza povestea vacanţelor „paralele”.

Vizualizări: 2,790

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Eveniment:

Citește și: