Marketing în industria de casino din România: de la calitatea serviciilor și ofertele, la joc responsabil

Taxele și impozitele plătite de industria iGaming din România aduc contribuții importante la bugetul de stat. Însă, dincolo de aceste sume directe, în economie sunt injectate sume mult mai mari sub formă de contribuții indirecte. Se estimează că operatorii de jocuri de noroc din România au avut de plată circa 650 de milioane de euro în 2024 sub formă de impozite aferente activității, premiilor și pentru taxarea forței de muncă a peste 23.000 de angajați. În plus, costurile operaționale ajung pe verticală tot în mediul economic românesc, către furnizori terți - de la corporații, la IMM-uri. 

Pentru a-și promova activitatea, cazinourile și celelalte branduri de jocuri de noroc online licențiate în țara noastră investesc în mod direct în servicii de publicitate și marketing, în mod susținut. Domeniul a ajuns unul dintre marii clienți de astfel de servicii în România. Demn de subliniat este că operatorii plătesc către stat și o taxă de 5% pe reclama și publicitatea pentru jocurile de noroc autorizate pe teritoriul național, pentru fiecare contract de promovare TV sau prin panouri stradale. În mediul online, BRAT (Biroul Român de Audiență a Tirajelor) considera recent că firmele de gambling sunt pe primul loc la promovarea online.

Tipuri de mesaje publicitare în sectorul casino online


La momentul actual, chiar și mare parte dintre operatorii de jocuri de noroc consacrați în mediul offline au dezvoltat afaceri în spațiul virtual, urmând trendurile în materie de consum de astfel de servicii. Astfel, cele mai multe mesaje publicitare vizează în mod direct jocul pe platforme de pariuri sportive și jocuri de casino online. 

Brandurile iGaming promovează calitatea serviciilor oferite pe web și în aplicații de mobil, colecțiile impresionante de sloturi online și facilitățile de joc live, bazate pe tehnologia de ultimă generație. În același timp, ofertele speciale reprezintă o abordare curentă a cazinourilor online. Bonusurile de bun venit cu diverse promoții au devenit un nou standard în marketing pe acest segment. Dincolo de ofertele dedicate clienților noi, există diferite acțiuni de reactivare a utilizatorilor existenți, prin fel de fel de mecanisme de fidelizare a clienților. Implicit, aceștia primesc avantaje suplimentare și își îmbunătățesc raportul calitate / preț al ofertelor accesate pentru distracția la casino online.

Dincolo de reclama propriu-zisă, operatorii alocă sume substanțiale pentru a îndeplini nu doar obligațiile legale în materie de securitate și resurse generale, ci mai ales pentru a implementa soluții inovatoare în materie de tehnologie. Alături de domeniul financiar-bancar (acum sub amprenta fintech și mobile banking), cel al jocurilor de noroc pe internet este unul dintre principalii susținători ai industriei IT&C. Inteligență artificială, streaming video, realitate augmentată, blockchain și alte soluții impresionante sunt rapid asumate de zona iGaming, gata să ofere utilizatorilor experiențe revoluționare pentru momente epice în timpul liber.

Una dintre tehnicile de promovare a platformelor de cazino în România și la nivel internațional este prin utilizarea parteneriatelor cu persoane publice din domenii relevante. Este vorba despre vedete din sport, televiziune și alte sectoare care oferă un grad ridicat de notorietate. Implicit, se transferă încredere de la acele persoane publice (chiar ambasadori de brand) spre mărcile de gambling. 

Jocul responsabil, promovat tot mai puternic 


Un alt tip de mesaj evidențiat în comunicarea publicitară a brandurilor de casino din România, inclusiv la nivel de PR (relații publice), este cel care vizează importanța jocului responsabil. Acest concept presupune o atitudine echilibrată și este în mod evident în beneficiul jucătorilor. Beneficiarii atracțiilor de online casino trebuie să aibă o abordare rațională, fără excese, atunci când petrec timp și consumă bani pe platforme de jocuri de noroc pe internet. În acest fel, se evită comportamentul riscant, care poate duce la consecințe negative în viața personală și în cea profesională.

Jocul responsabil la cazino online înseamnă limite ferme de bani și de timp alocate pentru forme de divertisment precum sloturi video și jocuri de masă live - blackjack, baccarat, ruletă. Pentru a juca responsabil, un utilizator trebuie să fie bine informat nu doar despre regulile resurselor accesate, ci și despre managementul banilor și despre modul de funcționare a jocurilor de noroc. Rezultatele la sloturi online, spre exemplu, sunt 100% aleatorii, imposibil de prezis. RNG (Random Number Generator) este un instrument care oferă numere la întâmplare, la fiecare acțiune a rolelor.

La fel se întâmplă și la ruletă, unde fiecare rotire a roții va oferi un rezultat care nu poate fi intuit cu certitudine. Acest lucru este garantat prin modul de construcție a jocului. Chiar și la blackjack sau poker, unde abilitățile și strategiile sunt extrem de relevante, tot norocul este în cele din urmă decisiv. Așadar, accentul trebuie să fie mereu pus pe plăcerea experienței de joc, pe distracție, nu pe căutarea câștigurilor, oricât de tentante ar fi acestea. Doar în acest fel, sesiunile de gambling nu numai că nu vor fi asociate cu regrete, dar vor genera amintiri plăcute pentru jucători.

Vizualizări: 226

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Timp liber:

Citește și: