Managerul privat al spitalului obligă medicii să stea la program
Cristian Vlădoianu este noul director al Spitalului Judeţean din Târgu Jiu, numit de firma Tetraedru Medical Consulting, care a câştigat licitaţia pentru management privat organizată în acest sens de Consiliul Judeţean. Noua conducere a anunţat primele măsuri. Medicii vor sta de acum încolo la program, nu vor mai pleca la cabinetele lor private. Toţi şefii de secţie vor fi evaluaţi în următoarele 90 de zile. Noua conducere va dirija mai mulţi bani către medicamente şi materiale sanitare. A fost şi un anunţ care i-a supărat pe jurnalişti. Următoarea conferinţă de presă va fi abia peste şase luni, iar până atunci presa va avea acces la informaţii doar în cazul unor evenimente deosebite.
Noul director al Spitalului Judeţean Târgu Jiu este economist, locuieşte în Craiova şi va sta în Gorj doar de luni până vineri. Cristian Vlădoianu a susţinut ieri o conferinţă împreună cu administratorul firmei Tetraedru Medical Consulting, în prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, care şi-a asumat politic implementarea managementului privat la acest spital.
Pentru activitatea desfăşurată la Gorj, firma din Ilfov va câştiga 11.351 de lei/lună, valoarea contractului fiind de 408.636 lei, fără TVA. Dorel Dumitraş, administratorul firmei Tetraedru Medical Consulting, nu ştia ieri nici câte paturi are spitalul, nici câţi angajaţi, şi nici nu ştim dacă va afla curând, pentru că noii şefi ai spitalului public şi-au propus să-şi secretizeze activitatea. “Ne vom impune politica noastră de colaborare. Prima conferinţă de presă, organizată de noi, va avea loc peste şase luni. Va exista un purtător de cuvânt la Bucureşti, iar legătura cu managerul care va rămâne la Târgu Jiu se va realiza printr-o dispoziţie a mea ”, a precizat Dumitraş.
Medicii nu mai au timp pentru cabinetele particulare
Dorel Dumitraş, administratorul SC Tetraedru Medical Consulting, intenţionează să impună şi un nou regulament de ordine interioară pentru angajaţii Spitalului Judeţean. Acest regulament îi va obliga pe medicii care au cabinete particulare să respecte programul de lucru din spital. „Vom rezolva şi problema medicilor care au cabinete particulare şi pleacă din spital, în timpul programul de lucru. Voi elabora un regulament de ordine interioară în care voi trece şi programul de lucru. Regulamentul va trebui să fie respectat de către fiecare angajat, la fel ca şi atribuţiile fişei postului”, a declarat Dorel Dumitraş.
Administratorul SC Tetraedru Medical Consulting promite că va asigura fonduri suficiente pentru ca bolnavii să nu mai fie nevoiţi să-şi cumpere medicamente pe perioada spitalizării. „Urmărim să îmbunătăţim calitatea actului medical prin atragerea de alte surse de finanţare şi cu fonduri proprii. Vom redimensiona cheltuielile spitalului şi vom aloca mai mulţi bani pentru medicamente. De asemenea, vom încerca să atragem surse externe de finanţare. La spitalul din Mehedinţi am obţinut o finanţare de aproximativ 120 de mii de lei/lună de la firmele de medicamente”, spune Dorel Dumitraş.
EVALUARE
Toate persoanele implicate până acum în conducerea Spitalului Judeţean vor fi evaluate în următoarele 90 de zile. “Vom evalua şefii de secţii şi fiecare persoană din conducerea spitalului. Evaluarea poate dura până la 90 de zile. Nu exclud varianta să fie păstrată în noua echipă vreuna din persoanele care au făcut parte până acum din conducerea instituţiei. Există şi posibilitatea ca la sfârşitul evaluărilor să fie scoase la concurs unele dintre posturi”, a menţionat administratorul SC Tetraedru Medical Consulting.
ÎNCETARE
Mandatul lui Vasile Stănculete ca director al spitalului a încetat. Acesta va reveni la meseria sa de medic ginecolog. Vasile Stănculete este decis să participe la concurs pentru ocuparea un post de conducere. „În cazul în care se vor organiza concursuri pentru posturi de conducere voi participa fără nici un fel de probleme. Nu mă tem de competiţii”, a declarat Stănculete.
SUSŢINERE
Prezent la întâlnirea cu reprezentanţii SC Tetraedru Medical Consulting, Valentin Popa, liderul Sanitas Gorj, e de părere că implementarea managementului privat era necesară. „Domnul Stănculete şi întreaga echipă managerială şi-au făcut foarte bine treaba până acum. Cred însă că implementarea managementului privat era necesară pentru că domnul Stănculete a ajuns la o limită la care nu mai putea face faţă”, a precizat Valentin Popa.