Lucrările la centură, blocate în două zone
Lucrările la noua variantă ocolitoare a municipiului Târgu Jiu sunt în continuare blocate. Ion Tudor, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu, spune că întârzierile cauzează cheltuieli mari şi că există riscul degradării lucrărilor. Mai mult, ameninţă că într-o zi cineva ar putea suporta din buzunarul propriu toată paguba.
Ilie Dodescu este unul dintre cei doi proprietari de terenuri care au sistat lucrările în baza unor ordonanţe preşedinţiale. „Am găsit o metodă, specifică oamenilor care au mai trecut prin astfel de situaţii, ca să-i opresc fără să încalc legea şi i-am oprit fără să încalc legea”, a declarat Ilie Dodescu. Acesta s-a ales însă cu un dosar penal, după ce a împiedicat accesul utilajelor pe terenul său, în urmă cu mai bine de o lună. „Am stat de vorbă mereu cu domnul Dodescu, din păcate, într-o zi spune că ne lasă să lucrăm, în alta că nu ne lasă să lucrăm. La instanţă a spus că ne-a lăsat să lucrăm, dar are un dosar penal pentru faptul că nu ne-a permis accesul pe teren. Atunci, unde este adevărul? În orice caz noi aşteptăm următoarea fază a procesului, iar apoi vom face şi celelalte demersuri”, a precizat Tudor.
„Hotărâri împotriva statului român”
Şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu spune că este inadmisibil ca instanţele de judecată să emită hotărâri împotriva statului român. „În Ordonanţă se specifică foarte clar că, în momentul în care apare Hotărârea de Guvern cu exproprierea şi statul român depune banii în cont pentru fiecare cetăţean expropriat, proprietarul terenului devine statul român. Mi se pare inadmisibil să se emită două hotărâri prin care pe terenul statului român cineva să aibă o hotărâre împotriva statului român. Mi e greu să cred că există judecători care nu cunosc legea”, a declarat Ion Tudor.
CHELTUIELI
Ion Tudor spune că aceste întârzieri cauzează pierderi mari, mai ales că podul de peste Amaradia era aproape de finalizare. „Pentru noi întârzierile astea înseamnă bani, sunt multe cheltuieli. Constructorul are utilajele acolo, are oamenii pe care-i plăteşte. Există riscul major să se degradeze lucrările. Suntem cam pe ultima sută de metri cu realizarea podului peste Amaradia”, a declarat Tudor.
AMENINŢĂRI
Şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu atrage atenţia că cineva ar putea suporta toate pierderile din buzunarul său. „Deocamdată nu este foarte grav, dar trecerea timpului înseamnă creşterea riscului de a se degrada materialele care se folosesc şi ce s-a turnat. Asta înseamnă să spargi din nou betonul, înseamnă alte cheltuieli, alte grinzi. Şi atunci cine plăteşte? S-ar putea ca într-o zi cineva să plătească aceste cheltuieli”, spune Tudor.