Învățăm să trăim împreună pentru o societate mai rezilientă, competitivă și unită

Asociația Luckovid derulează în prezent proiectul Erasmus+:  2020-1-RO01-KA104-079670 Învățăm să trăim împreună pentru o societate mai rezilientă, competitivă și unită.

Acest proiect a facilitat participarea formatorilor noștri la cursuri prin care să își dezvolte competențele în domeniul creării de formări de calitate pentru EA(educația adulților), managementul emoțiilor si stresului si folosirea de tehnici incluzive în activitățile de formare a adulților. Întrucât pe plan local oferta de cursuri privind educația adulților este limitată, fiind predominant axată pe formarea continuă si perfecționarea vocațională într-o manieră învechită, obiectivul urmărit a fost internaționalizarea asociației prin participarea la activități de formare oferite de furnizori cu experiență, schimbul de experiență/crearea de legături cu organizații internaționale de EA, pentru ca formatorii noștri să dobândească cunoștințe in domeniul EA, să dezvolte idei de cursuri atrăgătoare si să învețe abordări moderne in EA, metode si tehnice inovatoare si incluzive ce sunt folosite cu eficienta de furnizorii de EA din străinătate.

În alegerea acestor cursuri ce răspund intereselor/obiectivelor proiectului nostru, am avut in vedere atât conținutul cursului (obiective, rezultate ale învățării preconizate, descrierea activităților), experiența organizației/activitatea sa in mediul Internet, păreri ale participanților la activități furnizate de respectiva organizație, recomandări din partea altor asociații implicate in educația adulților, cât mai ales organizarea cursului.

În acest sens, formatorii asociației noastre: Dragotă Teodora, Miu Ionela, Băltărețu Ovidiu, Dragotă Grigore Marian, Negrea Adriana, Teodorescu Constanța au participat în această vară la următoarele cursuri de formare:

-21st CENTURY APPROACH TO ADULT EDUCATION,1 - 7 August 2021, Croația

-MINDFULNESS AND MEDITATION: OUTDOOR AND RELAXING EDUCATION, Alicante,10-17 iulie 2021

- LEGENDS AND CULTURE: THINK GLOBALLY, ACT LOCALLY ,18-24 iulie 2021, Reykjavík, Islanda

Prin aceste participări am urmărit ca formatorii noștri să se dezvolte atât personal, dar si să dobândească competente manageriale, prin implicarea în implementarea proiectului, didactice, prin obținerea de certificate internaționale, să fie capabili să folosească metode moderne, mijloace incluzive și inovatoare de formare, să identifice nevoile de formare, să planifice cursuri eficiente și de calitate de EA, să evalueze impactul/viabilitatea lor (în special ca urmare a parcurgerii cursului 3 ,,Golden Steps to Create Effective Training Courses”).Tehnicile folosite în educația relaxării, de creare a unei atmosfere de lucru pozitive, cresc eficiența activităților de formare prin eliminarea stresului, stimularea motivației, creativității, asertivității, crearea de comportamente incluzive ce promovează toleranța, empatia, tehnici incluzive necesare în EA .

Toate acestea vor contribui la sustenabilitatea proiectului/atingerea scopului asociației de a crea activități de formare de calitate si atractive in domeniul EA, de a influența alți furnizori de EA din țară prin diseminarea si punerea la dispoziție a produselor proiectului și a lecțiilor învățate, dar și de pe plan internațional, pe platformele dedicate (ec.europa, EPALE), precum și de dezvoltare și internaționalizare a asociației prin crearea de legături cu partenerii întâlniți la cursuri, crearea de parteneriate (EPALE) si viitoare activități Erasmus (mobilități, job shaddowing, parteneriate).

Ne propunem creșterea capacității organizaționale prin dezvoltarea competențelor formatorilor noștri în domenii prioritare:

-crearea de cursuri eficiente, educația relaxării și practici incluzive în educație;

- internaționalizarea activității și câștigarea de experiență în proiecte Erasmus dedicate EA, inclusiv prin schimbul de experiență cu alți furnizori de EA din state europene si crearea de legături/parteneriate;

- crearea unui mediu pozitiv în organizație care să contribuie la calitatea lucrului in echipă;

-acumularea de experiență în programe de EA, să dobândească si să își dezvolte metode/tehnici inovatoare si incluzive de predare/învățare;

-cunoașterea tehnicilor de reducere a stresului, de îmbunătățire a abilității de a rezolva conflicte;

-experiență în programe de EA, dobândirea și dezvoltarea de metode/tehnici inovatoare si inclusive de predare/învățare;

- creșterea numărului de evenimente de calitate ce promovează valori europene, dezvoltarea personală, egalitatea de șanse, incluziunea socială, dialogul cultural;

- sprijinirea decidenților de EA in formularea politicilor/ofertei de EA si alocarea EA unei ponderi egale cu educația școlară/tineretului, precum si a celorlalți furnizori de programe de educație școlară/tineret;

-adaptarea ofertei la nevoile adulților și influențarea furnizori locali de EA in îmbunătățirea ofertei de programe de EA, să o facă mai atrăgătoare pentru beneficiari, mai sustenabilă/mai realistă în sensul abordării nevoilor reale ale beneficiarilor prin diseminarea lecțiilor învățate în proiect;

-îmbunătățirea cunoștințelor despre Uniunea Europeana/educația adulților in Europa, precum si a modalităților de evaluare a contextului in vederea adaptării ofertei de cursuri la contextul real european si la standardele de educație europene;

-dezvoltarea ideilor pentru viitoare activități de formare care să promoveze cunoașterea si respectarea drepturilor omului, atât ca subiect, cât si ca scop, prin tehnici incluzive si de relaxare;

-dezvoltarea competentelor manageriale/organizaționale/de proiect, inclusiv ca urmare a participării la implementarea proiectului și participarea la cele trei mobilități ce vizează organizarea de activități de formare, precum si dezvoltarea competențelor lingvistice si abilităților sociale/interpersonale care vor facilita implementarea cu succes a unor viitoare proiecte Erasmus;

-îmbunătățirea abilităților soft si sociale/interculturale a formatorilor, dar si încurajarea membrilor asociației să își îmbunătățească cunoașterea unei limbi străine si abilitățile personale/profesionale, ce vor constitui un avantaj in stabilirea unei legături cu alți furnizori europeni de educație a adulților, precum și cu beneficiarii viitoarelor activități de educație a adulților;

-dezvoltarea competentelor formatorilor in domenii considerate prioritare: formarea de cursuri de calitate/eficiente in domeniul educației adulților, managementul stresului/conflictului/creșterea tolerantei prin educația relaxării și integrării tehnicilor incluzive.

 Astfel, abordările inovatoare, metodele, mijloacele si tehnicile moderne si incluzive dobândite prin participarea la mobilități, coroborate cu abilitățile menționate anterior vor contribui la crearea de activități de formare/cursuri de calitate/eficiente în domeniul educației adulților;

Formatorii participanți la aceste cursuri au realizat diseminări prin care au oferit materiale și modele de bună practică învățate și vor propune atât comunității locale, cât și celei internaționale, următoarele cursuri:

-,,A European heritage, Lands of legend - Southwestern Romania" (O mostenire europeană, Plaiuri de legenda- sud-vestul României), formatori: Teodorescu Constanța, Dragotă Teodora;

-,,A European approach to Mindful Eating and cooking : How to Improve Your Mood While Cooking for Loved Ones", "O abordare europeană : Gătitul și mâncatul prin mindfulness: cum să-ți îmbunătățești starea de spirit in timp ce gătești pentru cei dragi" Miu Ionela, Dragotă Grigore, Băltărețu Lucian;

- ”Approaching new technologies in European Adult education”, formatori: Nodea Gabriela, Nodea Eugen;

-,,Teatru și tehnici teatrale în educația adulților, o viziune europeană” (Théâtre et techniques théâtrales dans l'éducation des adultes, une vision européenne), formator: Stoian Loredana.

În cadrul proiectului, au fost realizate doua materiale: o broșură ce va fi folosită în cadrul primului curs: ,,A European heritage, Lands of legend - Southwestern Romania" și o cărticică de povești mindfulness ce poate fi folosită atât de copii, cât și de profesori, părinți și bunici.

Menționăm de asemenea parteneriatele cu Asociația Smart Educational, Centrul de Excelență Gorj și Biblioteca Județeană Gorj.

Apreciem că Asociația noastră a devenit mult mai vizibilă pe plan internațional, iar cursurile pe care formatorii participanți le propun comunității locale și internaționale vor avea un impact sporit asupra viziunii europene privind educația adulților.

  Prof. Dragotă Teodora

Vizualizări: 215

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Civic-media:

Citește și: