Influența rețelelor de socializare asupra comportamentului consumatorilor din România

Comportamentul consumatorilor români și social media

Citește și află în ce mod influențează social media comportamentul cumpărătorilor din România, care lesunt așteptările și multe alte informații interesante.

Influența rețelelor de socializare asupra comportamentului consumatorilor din România
România înregistrează în 2024 un procent al populației conectate la o sursă de internet de 91.6%, ceea ce echivalează cu un total de 18.06 milioane de cetățeni. Dintre aceștia, 13.30 milioane sunt posesori ai unui cont pe o rețea de socializare, ceea ce rezultă că 67.4% din populația României este conectată la una sau la mai multe rețele de social media, precum Facebook, Instagram, Tik Tok și altele.

Rețelele de socializare joacă un rol importat în viața cotidiană, reprezentând o sursă de informații, divertisment și recomandări. Importanța platformelor de socializare este evidențiată inclusiv de utilizarea acestora de către un număr din ce în ce mai mare de operatori de jocuri de noroc, precum VulkanVegas, pentru a facilita înregistrarea mult mai rapidă a noilor membri sau pentru conectarea celor deja înscriși.

În ultimii ani se constată chiar o schimbare în comportamentul de cumpărare al românilor care sunt conectați la rețelele de social media. În România, 88.23% dintre utilizatorii aplicațiilor de social media interacționează cu diferite branduri, mulți dintre aceștia achiziționând produse sau solicitând servicii în baza recomandărilor primite prin intermediul platformelor de social media.

Cât de importantă este rețeaua de socializare în comportamentul consumatorilor români?
Numărul total al utilizatorilor români de aplicații de socializare, cu vârsta de peste 18 ani este de 11.73 milioane de persoane, ceea ce echivalează cu un procent de 73.6% din populația României. Din punct de vedere al genului, 50.2% dintre posesorii conturilor online de pe platformele de social media sunt femei, în timp ce 49.8% dintre utilizatori sunt bărbați. 

Comportamentul consumatorilor români care sunt și utilizatori de rețele de social media este influent de Youtube (80% dintre românii care accesează această platformă au interacționat cu o varietate de branduri în campaniile de promovare pe Youtube) și de alte aplicații de profil. De exemplu, Instagram este una dintre platformele de socializare cu un impact mare asupra comportamentului de consum, 66.67% dintre românii care dețin un cont interacționând cu brandurile promovate.

Facebook este platforma de pe care 46.67% dintre români primesc recomandări, fiind urmată de Twitter (X), care reprezintă un procent de 13.34% și de Reddit, cu un procent de 6.67%. Românii folosesc și alte surse pentru a obține recomandări de produse și servicii, așa cum sunt site-urile de recenzii și evaluări, acestea având o pondere de 40%.

Ce informații caută consumatorii din România pe rețelele de socializare?


Consumatorii români sunt interesați de recomandări de divertisment (27%), de mâncare și băuturi (23%) și de IT (14%). Aceste domenii beneficiază de cea mai mare expunere pe rețelele de social media, cele mai numeroase interacțiuni între utilizatorii aplicațiilor de socializare și brandurile din aceste domenii fiind înregistrate în dreptul companiilor Ikea, Netflix, Coca Cola, Vodafone, Orange, Zara, McDonald's, National Geographic, H&M și Apple.

Pe lângă domeniile menționate anterior, românii sunt interesați și de informații despre cultură, sport, îmbrăcăminte și încălțăminte, telecomunicații, auto și înfrumusețare. Procentajul celor care evaluează informațiile primite este cuprins, în funcție de domeniul în care sunt căutate aceste date, între 17% și 71%. Mare parte dintre utilizatorii din România preferă să continue să urmărească actualizarea informațiilor despre brandurile promovate și o mică parte (între 4% și 7%) să le distribuie către alți utilizatori.

Care sunt acțiunile efectuate de consumatorii români în legătură cu brandurile promovate pr social media?


Utilizatorii de platforme de social media din categoria de vârstă 18-24 de ani preferă să comenteze, să distribuie, să evalueze și să recomande brandurile promovate, spre deosebire de utilizatorii din categoria de vârstă 25-34 de ani, care preferă să se concentreze pe evaluări. Grupa de vârstă 35-44 de ani își concentrează atenția asupra evaluării brandurilor și distribuirii postărilor. Persoanele cu venituri mici nu partajeaza postările, în timp ce utilizatorii cu studii universitare sunt înclinați să comenteze.

Consumatorii români care sunt prezenți pe platformele de socializare sunt interesați de următoarele atribute ale brandurilor în care au încredere:

·       Calitatea produselor.

·       Transparență în promovare.

·       Elementul de noutate adus de produse.

·       Dacă produsul reprezintă o alternativă reală la alte articole similare.

·       Dacă brandul este interesat în mod real de nevoile consumatorului.

·       Dacă brandul este prezent în mod constant pe rețelele de socializare.

·       Dacă compania ocupă o poziție superioară în topul calității.

·       Dacă brandul este mai interesat de consumator în detrimentul profitului.

Printre factorii care influențează nivelul de încredere al consumatorului într-o companie promovată pe rețelele de socializare se numără recomandările din partea prietenilor, modul în care brandul răspunde nevoilor clienților, videoclipurile postate de companie pe pagina de pe rețele de socializare, evaluările celorlați clienți, numărul de apreciezi pe care brandul le primește, precum și comentariile pozitive sau negative ale celorlalți consumatori la adresa brandului.

Sunt consumatorii români influențați în mod real de postările și promovarea unui brand pe platformele de social media?


Românii au încredere foarte mare în brandurile care sunt prezente pe platformele de socializare, prezența și reputația acestor companii pe rețele de social media constituind elemente foarte importante pentru încrederea consumatorilor din România.

Vizualizări: 367

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Civic-media:

Citește și: