Iata care sunt factorii ce iti pot influenta negativ afacerea online
Foarte multe persoane care isi deschid un magazin online, il inchid in foarte scurt timp, respectiv mai putin de un an. Care este motivul? Pentru antreprenorii cu mai putin experienta, este neplacut din punct de vedere atat financiar, cat si psihologic, ca prima afacere sa dea faliment sau sa nu mearga, pur si simplu. Unii invinovatesc maniera de management, altii ca nu au investit suficient sau, poate e de vina doar criza, fiindca oamenii nu mai cumpara. Sau, poate, sunt de vina produsele, ca nu au cerere constanta. Vanzarile online au crescut foarte mult in ultimii ani si, din ce in ce mai multe brand-uri isi deschid magazine in mediul online. Atunci, oare, de ce afacerile de genul acesta inca mai continua sa dea faliment?
Exista cativa factori care iti pot influenta in mod negativ afacerea. Uite care sunt acestia si de ce anume trebuie sa tii cont:
1. Un plan de afaceri incorect
Sau inexistent, de cele mai multe ori. Fie ca este vorba despre un mic magazin de colt de bloc, un supermarket sau un lant de magazine, fiecare are un plan de afaceri bine stabilit si totul este pus pe hartie. Acest lucru inseamna cifre, inseamna sa iti faci un calcul minim legat de investitii, posibile pierderi si o suma aproximativa a profitului, lunar. Un certificat SSL este necesar, daca vrei sa iti protejezi comunicarile si toate datele transmise online. Poti sa vezi aici, pe site, mai multe detalii si tarife. Chiar daca lumea isi spune ca totul merge ca pe roate online si, pana la urma, vezi si tu cat e de simplu sa comanzi ceva, numai la un click distanta, este bine sa faci un plan amanuntit, care sa ilustreze demersul afacerii. Vei avea nevoie de un domeniu online, cat mai sigur si profesional , o echipa bine pregatita de oameni capabili sa administreze cu strictete un site, de la ,,materia prima,, pana la design, detalii tehnice, numar AS, promovare, etc. Poti sa vezi pe NAV o lista cu tarife de alocare numar AS, un sistem autonom, pentru afaceri cu o baza serioasa.
2. Magazinul tau online nu este bine organizat
Daca ai pornit de la o nisa anume, iar apoi te-ai orientat si spre altele, doar pentru ca ai observat ca se vand bine si alte genuri de produse, atunci ai facut o mare greseala. Acest lucru inseamna ca magazinul tau este total haotic, iar acesta poate sa fie cu usurinta unul din motivele pentru care nu da randament. Acum le oferi cumparatorilor si jucarii si electrocasnice, iar pe viitor te gandesti sa mai adaugi cateva articole vestimentare, sa vezi daca au succes. Ei bine, nu este deloc o alegere buna, in cazul in care iti doresti ca afacerea ta sa fie una organizata, usor de menajar si de succes. Rezuma-te la nisa pe care o stapanesti cel mai bine si axeaza-te pe acest lucru, fara sa mai deviezi de la planul initial, ci mai degraba sa il inbunatatesti pe acesta, pe parcurs.
3. Nu ai suficienta vizibilitate
Iar acest lucru inseamna ca ai nevoie de o echipa de oameni mult mai bine pregatiti, care sa iti aduca site-ul printre primele locuri.. Daca tu ai o experienta cat de cat relevanta in domeniu, accepta faptul ca alti oameni se pricep mult mai bine si cauta pe cineva care sa te ajute. Angajeaza oameni cu experienta mult mai mare in organizarea si intretinerea unui magazin online. In acest caz, ai nevoie de o agentie cu o reputatie buna, pentru a nu-ti asuma riscul ca magazinul tau online sa dispara complet.
Pana la urma, un magazin online este o afacere ca oricare alta, asa ca trebuie intretinuta si menegeriata cum se cuvinte, cu multa seriozitate, pentru a avea parte de profituri serioase. Nu uita ca cel mai important ste ca echipei tale sa nu ii lipseasca multa motivatie si perseverenta!