Gorj: Sute de elevi analfabeţi după 6-7 ani de şcoală
Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj a făcut publice rezultatele unui studiu care indică faptul că la nivelul judeţului există câteva sute de elevi de gimnaziu care nu ştiu să citească şi să socotească. Potrivit ISJ Gorj, studiul a fost realizat în anul şcolar 2014/2015 de către Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă în Educaţie (CJRAE) Gorj. Inspectoratul Şcolar caută în prezent soluţii ca aceşti copii să aibă măcar cunoştinţe minime de citit şi socotit.
Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă în Educaţie Gorj a realizat în anul şcolar trecut un studiu din care a reieşit faptul că avem un număr de 700 de elevi de gimnaziu care nu ştiu nici să scrie, nici să citească şi nici să socotească. Cei mai mulţi provin din familii dezorganizate, susţin reprezentanţii ISJ Gorj. ”În judeţul Gorj sunt în jur de 700 de elevi care se descurcă greu la citit şi la socotit, în numărul acesta intrând şi cei care au probleme medicale, cu dizabilităţi cu tot. Situaţia asta se regăseşte în mare parte în mediul rural, aici găsim copii care se descurcă greu la citit şi la socotit, este vorba în special de clasele I-IV. Sunt convins că vom rezolva această problemă”, a spus Işfan.
Se duc cu animalele şi uită de carte
„Tot din acest studiu a reieşit faptul că majoritatea provine din familii dezorganizate, cazuri sociale”, a spus Ion Işfan, inspectorul general al ISJ Gorj. Soluţiile pentru ca aceşti copii să intre pe făgaşul normal în privinţa învăţăturii sunt orele suplimentare la clasă, spun reprezentanţii inspectoratului şcolar. ”Ne-am propus ca anul acesta să fie cât mai puţini copii care nu ştiu să scrie şi să citească foarte bine. Am discutat cu învăţătorii, în special, ca la orele pe care le fac să lucreze în plus cu aceşti copii. Avem şi clase în care există învăţător de sprijin şi în care o să se lucreze mai mult cu ei, încercăm să-i ajutăm pe aceşti copii. Învăţătorii vor lucra în plus cu aceşti copii în orele de limba engleză, educaţie fizică sau religie. Ce să mai facă ei la engleză, dacă nu ştiu să scrie şi să citească în română? Este vorba în special de copii de la ţară, care când ajung acasă de la şcoală sunt trimişi cu vacile sau fac diferite activităţi în gospodărie. Intră seara în casă, se culcă, după care a doua zi merg din nou la şcoală. Ei când mai au timp să mai înveţe? Nu se ocupă nimeni de ei”, a spus Ion Işfan, inspectorul şcolar general al ISJ Gorj.