Giganții Dacia și Ford pregătesc o lovitură de proporții 

Modele noi lansate pe segmentele unde cererea este în creştere susţin puternic producţia celor două uzine din România. Dacia a lansat în producţie Duster III şi se pregăteşte pentru Bigster iar Ford Otosan, pe lângă Puma facelift şi noile Transit şi Tourneo Courier, pregăteşte și versiunile electrice.

România are în premieră posi­bilitatea de a produce peste 600.000 de autove­hicule în 2024 datorită noilor modele lansate în producţie la Craiova şi Mioveni.

Potrivit unui raport al Ford Otosan, în 2024 uzina de la Craiova poate produce între 250.000 şi 270.000 de maşini, având în vedere capacitatea extinsă la 272.000 de unităţi încă din 2023.

Uzina Ford Otosan de la Craiova, în premieră, a ajuns la o rată de utilizare a capacităţii de 90% în primul semestru al acestui an, potrivit unui raport al Ford Otosan, fiind şi uzina cu cel mai mare grad de ocupare din portofoliu. Potrivit surselor citate, cele patru uzine ale Ford Otosan, dintre care trei în Turcia şi una în România, au avut o rată medie de ocupare a capacităţii de 81%.

Dacia a demarat deja livrările nou­lui Duster III, odată ce vechea generaţie a ieşit din producţie în iunie, iar uzina de la Mioveni începe pregătirile pentru Bigster, primul SUV compact din gama constructorului.

Miza lansării lui Bigster în producţie reprezintă şi creşterea accelerată a businessului Renault din România, maşina fiind dintr-un segment superior, va avea cel mai mare preţ mediu din gamă, iar acesta va genera venituri suplimentare companiei. 

În ceea ce priveşte producţia uzinei de la Mioveni, lansarea în producţie a noului Duster III va susţine volumele din acest an, chiar dacă nu vor urca la 350.000 de unităţi, cât este capacitatea maximă.

Vizualizări: 2,143

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Civic-media:

Citește și: