Fosile de dinozaur descoperite în judeţul vecin

Fosilele de dinozauri descoperite recent în Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului au adus lumina asupra unei specii erbivore rare, ce a trăit acum aproximativ 70 de milioane de ani. Aceste fosile apartinând familiei Rhabdodontidae au fost găsite în apropierea localităţii Vălioara din judeţul Hunedoara, reprezentând un adevărat tezaur paleontologic pentru comunitatea ştiinţifică.

Echipa internaţională de cercetători de la Facultatea de Geologie şi Geofizică a Universităţii din Bucureşti şi de la Departamentul de Paleontologie al Universităţii „Eotvos Lorand” Tudomanyegyetem din Budapesta a făcut această descoperire, efectuând cercetări intensive în ultimii ani.

Primele semne ale siturilor fosilifere din zonă au fost identificate în 2019, iar investigațiile ulterioare au relevat asociații bogate de vertebrate ce au trăit în perioada Cretacicului târziu. Fosilele cele mai impresionante aparțin unei specii de dinozaur ierbivor, biped, cu dimensiuni cuprinse între 2 și 6 metri în lungime, membri ai grupului Rhabdodontidae.

Studiul detaliat al acestui material fosil este în desfășurare, în cadrul unui acord de colaborare pe termen lung între cele două universităţi. Primele rezultate ale cercetărilor au fost publicate în revista "Cretaceous Research" în decembrie 2023.

Fosilele au fost găsite într-o stare de conservare remarcabilă, nefiind afectate semnificativ de trecerea timpului. Printre acestea se numără părți ale scheletului care nu au fost niciodată identificate în cadrul speciei Rhabdodontidae până la această cercetare.

Foto: Unibuc.ro