Fonduri alocate pentru cadastrarea gratuită

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a alocat, în 2022, peste 324 de milioane de lei pentru înregistrarea proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Lucrările de cadastru sunt gratuite pentru cetățeni și se desfășoară pe sectoare cadastrale, în cadrul Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF). Finanțarea este asigurată din veniturile proprii ale ANCPI.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), lansează o nouă etapă de finanțare pentru înregistrarea sistematică a imobilelor pe sectoare cadastrale. Astfel, în cadrul Finanțării VIII, cele 2.350 de unități administrativ-teritoriale (UAT) eligibile au la dispoziție 324.344.942 de lei.

Primarii interesați să înceapă sau să continue lucrările de cadastru pe sectoare cadastrale pot încheia contracte de finanțare, în termen de 60 de zile de la primirea înştiinţărilor transmise de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară. Durata contractelor de finanțare este de 18 luni.

După semnarea contractelor de finanțare, primăriile au la dispoziție alte 60 de zile pentru a încheia contracte de prestări servicii de înregistrare sistematică a imobilelor.

În 2022, fiecare UAT poate primi 160.000 de lei pentru înregistrarea gratuită a proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.

ANCPI va deconta între 84 și 364,56 de lei/imobil (fără TVA), în funcție de gradul de dificultate a terenului și de gradul de acoperire cu construcții. Banii vor fi virați în conturile primăriilor după deschiderea noilor cărți funciare aferente imobilelor recepționate.

Până în prezent, ANCPI a înregistrat în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, prin PNCCF, circa 4,8 milioane de proprietăți.

În județul Gorj, dintr-un număr de 64 de unități administrativ-teritoriale (UAT) eligibile au accesat fondurile alocate Finanțării VIII un număr de 56 de UAT-uri.

PNCCF are drept scop înregistrarea, gratuită pentru cetățeni, a tuturor imobilelor (terenuri și clădiri) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional – aproximativ 313 de milioane de euro, dar și din bugetul local al primăriilor.

Mai multe informații referitoare la PNCCF sunt disponibile pe pagina web a ANCPI, www.ancpi.ro.

Vizualizări: 4,010

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: