CEO a închiriat maşini casate de NATO de la o firmă din Târgu Jiu

Complexul Energetic Oltenia transportă minerii cu maşini casate de NATO, cumpărate din Germania de o firmă din Târgu Jiu, Dogerik Trans. Contractul este pe doi ani, are o valoare de un milion de lei și este în vigoare de 6 luni. Dogerik a cumpărat maşinile cu 22 de mii de euro bucata.

Complexul Energetic Oltenia a adus în carierele din companie 18 mașini folosite de armata germană, care sunt utilizate acum pentru transportul salariaților în interiorul exploatărilor. Măsura a fost luată după un grav accident de muncă din 2013, de la Roşiuţa, când o maşină de transport mineri s-a răsturnat. ITM Gorj a dispus înlocuirea maşinilor neconforme, dar asta s-a reuşit pentru câteva sute din miile de mineri care trebuie transportaţi în cariere.

“Avem acum închiriate vehicule NATO, din Germania, care au iesit din garanție. Ei le țin o perioadă scurtă și apoi le vând şi cu alea transportăm personalul, pentru că nu mai sunt în ţară autorizate maşini care să transporte muncitori (...) am luat masini din astea, deşi sunt foarte scumpe”, a declarat Laurențiu Ciurel, directorul companiei. Mașinile de armată despre care a vorbit Ciurel sunt niște camionete puțin mai mari. E drept că au tracțiune 4x4 și oferă un plus de confort minerilor, însă într-o asemenea mașină nu intră foarte multe persoane.

Minerii, miraţi de provenienţa dubelor

Conform contractului de atribuire a transportului personalului propriu, firma Dogerik Trans SRL Targu Jiu este cea care îi cară pe minerii din zona Motru  la și de la locul de muncă folosind „vehicule NATO”, prin cariere ortacii arătându-se mirați când au auzit că mașinile respective ar proveni de la armata germană. Lor li se par niște mașini ca oricare altele, cu un confort mai mare decât vechile dube, oricine vede camionetele respective fiind convins că sunt niște autovehicule absolut normale, care oricum nu au fost vreodată pe vreun front, excepție făcând eventual frontul de producție al ortacilor.

Dubele au fost adaptate la necesitățile din unități, în sensul că au fost puse bănci din lemn pentru a putea sta jos cât mai multe persoane. Practic, societatea a schimbat niște mașini vechi cu alte mașini vechi pentru care plătește chirie.

Minerii spun că maşinile respective au la bord de la 50.000 km în sus. Administratorul firmei Dogerik Trans Târgu Jiu, Dragoș Giurea, a spus că mașinile sunt fabricate după 1990, dar au maxim 15.000 de km la bord. El a menționat că aceste mașini mai pot funcționa cel puțin 10 ani. Dogerik Trans SRL a plătit pentru o astfel de mașină 22.000 de euro. Între companie și această firmă pare să fi fost o înțelegere de principiu pentru acordarea contractului, mai ales că aceste mașini nu prea pot fi folosite oriunde.

Vizualizări: 491

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: