Ce trebuie să le spunem copiilor
Un psiholog din Australia, specializat în cercetarea creierului, învăţării şi a rezistenţei, are câteva sfaturi pentru părinţi.
Andrew Fuller crede că anumite fraze pot ajuta tinerii să-şi dezvolte potenţialul, notează Descoperă. "Esenţa mesajului care trebuie transmis este acela de a face copilul să înţeleagă că tu crezi în el, indiferent de ce s-ar întâmpla. Fraza este: 'Să ştii că eu te iubesc indiferent dacă câştigi sau pierzi' ", scrie Fuller.
Pe lângă faptul că părinţii o să le spună copiilor că sunt capabili, creativi şi cei mai inteligenţi din câţi oameni ştiu, mesajul trebuie să transmită ideea că succesul nu poate fi realizat fără un efort imens şi inevitabile dezamăgiri de-a lungul drumului.
Fuller recomandă strategia de "hrănire prin picurare" a ideilor copiilor şi adolescenţilor de-a lungul timpului.
"Începeţi de mici şi păstraţi construirea mesajului. Mesajul trebuie reiterat în diferite moduri de-a lungul anilor adolescenţei”, sugerează Andrew Fuller.
"Dacă bunicii şi părinţii vor lucra împreună la acest lucru, puterea mesajului va fi mai mare", adaugă psihologul.
Pe lângă insuflarea unui sentiment de încredere în sine, Fuller spune că părinţii trebuie să pregătească copiii pentru eşec, să-i înveţe din greşelile lor şi să nu se îndepărteze de la provocare. Sugestia lui se încheie cu cele mai simple, dar cele mai importante mesaje, cele despre iubirea necondiţionată a părintelui faţă de copil.
Fuller consideră că părinţii, în mod obligatoriu, ar trebui să le spună copiilor acest lucru: "Să ştii că eu te voi iubi la fel, indiferent dacă câştigi sau pierzi. Vreau ca tu să ai o viaţă uimitoare, pentru că ştiu că eşti capabil de ea. Eu te iubesc şi cred în tine".
Potrivit Descoperă, psihologul Fuller sugerează că părinţii sunt ”neuro-arhitecţii” creierului propriilor copii. Inteligenţa poate fi dobândită, iar copilul nu se naşte cu ea.
În cazul în care copiii sunt reticenţi în a încerca lucruri noi, părinţii le pot spune că ei trebuie să renunţe la acest lucru fiindcă fac o greşeală.