Câte apeluri s-au înregistrat la Telefonul Copilului!

Peste o sută de apeluri a înregistrat Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj la Telefonul Copilului. Numai zece dintre acestea s-au și confirmat, spun reprezentanții instituției, care afirmă că cele mai multe sesizări sunt legate de violența domestică.

Telefonul Copilului a fost apelat în anul 2016 de 103 ori, au declarat reprezentanții Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Gorj. Printre problemele sesizate de gorjeni au fost situații de neglijare a copiilor, violență domestică, abuz fizic sau emoțional, exploatarea prin muncă a minorului. Numai zece dintre aceste apeluri s-au și confirmat. „În cazul celor zece apeluri confirmate s-au luat următoarele măsuri: consiliere psihologică, instituirea de măsuri de plasament la un asistent maternal profesionist sau într-un centru de tip rezidențial, precum și monitorizarea tuturor cazurilor sesizate și confirmate”, a spus Corina Drăgan, purtătorul de cuvânt al DGASPC Gorj.

Numărul de telefon 0253/983 poate fi apelat de către orice persoană care a semnalat un astfel de caz. „Cele mai multe situații apar ca urmare a relațiilor disfuncționale dintre părinți. Divorțează și au diferite conflicte, nu se înțeleg cu privire la stabilirea vizitelor, nu se înțeleg nici măcar după ce există o sentință judecătorească și irevocabilă într-o speță de genul acesta. Se folosesc de multe ori de copil și copilul ajunge să trăiască adevărate drame”, a mai spus Corina Drăgan, purtătorul de cuvânt al DGASPC Gorj.

Vizualizări: 240

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: