Cârciumaru vrea să afle motivele reale pentru care lucrările la drumuri sunt blocate
Senatorul PSD Gorj, Florin Cârciumaru, l-a interpelat luni pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în legătură cu drumurile din județ. În esență, Cârciumaru îi reproșează ministrului că trece cam mult timp de la vorbe la fapte. O interpelare similară a fost făcută și celui care a fost ministru înaintea lui Cuc.
Cârciumaru vrea să afle de la ministru de ce, deși lucrările de modernizare pe DN 66 Bumbești Jiu - Petroșani au fost finalizate, noua parcare de la Mânăstirea Lainici nu este realizată. În prezent, miile de vizitatori care trec lunar pe la mânăstire trebuie să traverseze drumul național pentru a intra în lăcașul de cult, ceea ce este periculos.
De asemenea, Cârciumaru întreabă „care sunt cauzele pentru care nu au continuat lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu din apropierea Mănăstirii Lainici?“. Pentru că podul nu este finalizat, explică senatorul, există restricție de tonaj, astfel încât „camioanele cu gabaritul mai mare de 30 de tone ocolesc Gorjul pentru a putea ajunge în județul Hunedoara“.
Proiecte în așteptare de câțiva ani
Un alt drum național care traversează Gorjul, dar care așteaptă de ani buni să fie modernizat este DN 67 D Târgu Jiu - Tismana - Baia de Aramă (Mehedinți) - Băile Herculane (Caraș-Severin). “În ce stadiu se află proiectul de finanțare și când preconizați că vor începe procedurile de organizare a licitației? Consider, domnule ministru al Transporturilor, că ar trebui să tratați acest proiect cu maxim interes întrucât modernizarea acestui drum național ar ajuta și mai mult Gorjul să se dezvolte din punct de vedere turistic”, scrie Cârciumaru în interpelare.
Un alt drum național cu probleme, care tranzitează Gorjul, este DN 67 B Scoarța- Licurici - Târgu Logresti- Drăgășani (Vâlcea) - Pitești (Argeș), despre reabilitarea acestuia discutându-se de mai mult timp, însă execuția nu a fost demarată nici până acum.
“Vă rog să-mi răspundeți, domnule ministru, dacă Ministerul Transporturilor, pe care îl conduceți din nou, poate asigura finanțarea? Când intenționați să emiteți ordinul de începere a lucrărilor, având în vedere că firmele de construcții au fost deja desemnate? Ce dificultăți întâmpinați în cât nu se demarează lucrările?”, sunt întrebările la care Cuc ar trebui să răspundă în 30 de zile.
Drumul spre Rânca, plin de gropi
Cârciumaru vrea să afle de la ministru și de ce compania națională de drumuri nu poate interveni pe Drumul Național 67 C- Transalpina, pe transonul Novaci-Rânca partea carosabilă fiind avariată în urma iernii. “În ce relații contractuale se află constructorul Romstrade cu administratorul drumului? De ce nu poate interveni Secția Drumuri Naționale Târgu Jiu cu lucrări de reparații pe segmentul de drum care străbate stațiunea Rânca?”, sunt întrebările lui Cârciumaru, care atrage atenția asupra faptului că drumul ar putea deveni impracticabil în câțiva ani.
Alte întrebări au fost legate de varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu, la care nu se mai lucrează de câțiva ani.
În final, Cârciumaru vrea să afle de la Cuc dacă există buget pentru drumul expres Târgu Jiu - Craiova. “Vă întreb dacă există buget pentru construirea drumului expres Târgu Jiu- Craiova? Acest proiect a iscat numeroase controverse în rândul gorjenilor, subiectul fiind folosit cu caracter politic de către Opoziție pentru manipularea cetățenilor. Într-un ulterior studiu de fezabilitate se analizează transformarea drumului național Târgu Jiu- Craiova într-unul expres sau construirea unei noi artere rutiere care să lege cele două orașe din Oltenia?”, se arată în interpelarea senatorului de Gorj.