Călinoiu i s-a plâns lui Berceanu de "şoselele" din Gorj
Ion Călinoiu a discutat cu ministrul transporturilor, Radu Berceanu, situaţia drumurilor naţionale din judeţ şi promite că lucrurile vor evolua în bine la acest capitol. Demersuri asemănătoare a făcut şi prefectul Ion Florescu, şoferii constatând însă că de câte ori ies din Târgu Jiu îşi rup maşinile în gropi, indiferent că pleacă spre Rovinari, Băleşti sau Sadu.
Şeful Consiliului Judeţean s-a dus la Bucureşti după ce ritmul lucrărilor la drumul dintre Filiaşi şi Bumbeşti Jiu a rămas nemulţumitor mai ales pe tronsonul dintre Rovinari şi Bumbeşti Jiu, unde lucrările ar trebui efectuate de o firmă din Ungaria. Conform informaţiilor oficiale, societatea respectivă a lucrat mai puţin de 4% din volumul lucrărilor pe care le avea de efectuat până acum. Călinoiu afirmă că Berceanu i-a promis că va dispune efectuarea unei anchete la Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru a verifica dacă firma din Ungaria are capacitatea tehnică şi financiară pentru a realiza lucrările la drumul dintre Rovinari şi Bumebeşti Jiu. Şeful Consiliului Judeţean s-a întâlnit anterior şi cu reprezentanţi ai firmei ungare, aflând de la aceştia că societatea din România nu se află într-o situaţie financiară tocmai fericită.
" Tot ieri s-a discutat situaţia execuţiei lucrărilor pe DN 66, Rovinari – Târgu Jiu – Bumbeşti Jiu, un alt sector de drum care provoacă numeroase nemulţumiri conducătorilor auto. Drumul se află în prezent în reabilitare, în baza contractului încheiat cu firma VEGYEPSZER ZRT Budapesta. În cele 21 de luni scurse de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, firma maghiară a realizat doar 3,51% din acestea. Ministrul Radu Berceanu a precizat că în cel mai scurt timp va dispune efectuarea unei anchete la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, pentru a analiza capacitatea tehnică şi financiară a constructorului. În cazul în care se va dovedi că nu dispun de capacitatea necesară, se va proceda la rezilierea contractului, a mai adăugat ministrul Transporturilor", se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Judeţean Gorj.
Se face şi drumul spre Câlnic
Călinoiu a discutat cu Berceanu şi despre modernizarea porţiunii de drum dintre Câlnic şi Târgu Jiu, şeful Consiliului Judeţean spunând că ordinul de începere a lucrărilor va fi emis în scurt timp. Asta ar trebui să însemne că, teoretic, spre toamnă nu ar trebui să ne mai stricăm maşinile în gropile care de ani de zile există pe tronsonul respectiv doar pentru că porţiunea de drum nu a fost prinsă în reabilitarea care a avut loc după 2000 şi care, culmea, se prezintă încă destul de bine înspre Motru şi Polovragi. "Astfel, pentru drumul naţional DN 67, Severin – Rm-Vâlcea s-a convenit emiterea ordinului de începere a lucrărilor pe sectorul de drum km 63+262-81+620, între municipiul Târgu Jiu şi localitatea Câlnic. După cum se cunoaşte, acest sector de drum a fost omis de la reabilitarea primară, efectuată în anii 2003-2004 pe restul traseului. Din acest motiv, în momentul de faţă, participanţii la trafic trebuie să ruleze pe un drum foarte degradat, care pune în pericol siguranţa circulaţiei şi din acest motiv este obligatoriu să intre imediat în reparaţii. Pe sectorul de drum menţionat, DN 67 km 63+262-81+620, proiectant este SC CONSIT SA Bucureşti, iar licitaţia de execuţie a fost câştigată de SC DOMARCONS SA Craiova asociată cu SC STAYCONS COMPANY Băile Herculane", mai menţionează Consiliul Judeţean.
Încă un proiect nou pentru Defileu?
De asemenea, Călinoiu a discutat cu Berceanu şi despre soluţiile tehnice de reabilitare a Defileului Jiului, una dintre variante fiind realizarea unui alt tronson de drum pe sectorul amenajat de Hidroelectrica la lucrările pe care le efectuează în zonă. Asta în ciuda faptului că, prin primăvară, senatorul Toni Greblă anunţa ca posibilă construirea unei autostrăzi Deva Craiova, cu trece prin Tîrgu Jiu şi implicit prin Defileul Jiului. Până să vedem noi o autostradă pe aici, Călinoiu ne dă de înţeles că am avea şanse mult mai mari de a merge pe câte un sens pe ambele maluri ale Jiului. " În cadrul aceleiaşi întâlniri, preşedintele Ion Călinoiu a solicitat ministrului Radu Berceanu analiza proiectului de reabilitare a DN 66 pe Defileul Jiului, astfel încât să se găsească o soluţie tehnică adaptată la noile condiţii de trafic. În situaţia în care acest drum reprezintă culoarul de legătură cel mai accesibil între nordul şi sudul ţării, creşterea numărului de maşini de diferite tonaje care trec prin Defileul Jiului poate conduce la ştrangularea circulaţiei. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a afirmat că în perioada următoare va trimite la Gorj o comisie care să analizeze posibilitatea de a corela lucrările ce se execută în acest moment cu alte propuneri de perspectivă, care să ia în considerare posibilitatea desfăşurării circulaţiei pe ambele maluri ale râului Jiu, acolo unde SC Hidroelectrica a executat deja drumuri pentru organizarea de şantier", se arată în comunicatul CJ Gorj.
Prefectul atacă şi el gropile
Ion Florescu promite şi el că se va implica în problema modernizării principalelor drumuri din judeţ, mai ales că există surse de finanţare pentru acestea. Reprezentantul Guvernului în teritoriu s-a întâlnit cu şeful Administraţiei Drumurilor Naţionale din Judeţ şi a reuşit să afle de la acesta atât unde sunt cele mai mari întârzieri, cât şi ce trebuie făcut pentru ca firmele de construcţii să se mişte mai bine. Florescu spune că spaniolii care lucrează pe tronsonul dintre Filiaşi şi Rovinari au primit o prelungire de contract până în iunie 2010, când drumul ar trebui să fie predat la cheie, în timp de pentru ungurii care "lucrează" la Rovinari – Bumbeşti Jiu perspectivele sunt de a li se rezilia contractul pentru că aceştia au stârnit numai nemulţumiri, mai ales că şoferii care merg spre Craiova pot să compare cum se lucrează pe unul sau altele din sectoarele de drum aflate în reparaţii.
Distribuie
Trimite pe WhatsApp
Şeful Consiliului Judeţean s-a dus la Bucureşti după ce ritmul lucrărilor la drumul dintre Filiaşi şi Bumbeşti Jiu a rămas nemulţumitor mai ales pe tronsonul dintre Rovinari şi Bumbeşti Jiu, unde lucrările ar trebui efectuate de o firmă din Ungaria. Conform informaţiilor oficiale, societatea respectivă a lucrat mai puţin de 4% din volumul lucrărilor pe care le avea de efectuat până acum. Călinoiu afirmă că Berceanu i-a promis că va dispune efectuarea unei anchete la Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru a verifica dacă firma din Ungaria are capacitatea tehnică şi financiară pentru a realiza lucrările la drumul dintre Rovinari şi Bumebeşti Jiu. Şeful Consiliului Judeţean s-a întâlnit anterior şi cu reprezentanţi ai firmei ungare, aflând de la aceştia că societatea din România nu se află într-o situaţie financiară tocmai fericită.
" Tot ieri s-a discutat situaţia execuţiei lucrărilor pe DN 66, Rovinari – Târgu Jiu – Bumbeşti Jiu, un alt sector de drum care provoacă numeroase nemulţumiri conducătorilor auto. Drumul se află în prezent în reabilitare, în baza contractului încheiat cu firma VEGYEPSZER ZRT Budapesta. În cele 21 de luni scurse de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, firma maghiară a realizat doar 3,51% din acestea. Ministrul Radu Berceanu a precizat că în cel mai scurt timp va dispune efectuarea unei anchete la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, pentru a analiza capacitatea tehnică şi financiară a constructorului. În cazul în care se va dovedi că nu dispun de capacitatea necesară, se va proceda la rezilierea contractului, a mai adăugat ministrul Transporturilor", se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Judeţean Gorj.
Se face şi drumul spre Câlnic
Călinoiu a discutat cu Berceanu şi despre modernizarea porţiunii de drum dintre Câlnic şi Târgu Jiu, şeful Consiliului Judeţean spunând că ordinul de începere a lucrărilor va fi emis în scurt timp. Asta ar trebui să însemne că, teoretic, spre toamnă nu ar trebui să ne mai stricăm maşinile în gropile care de ani de zile există pe tronsonul respectiv doar pentru că porţiunea de drum nu a fost prinsă în reabilitarea care a avut loc după 2000 şi care, culmea, se prezintă încă destul de bine înspre Motru şi Polovragi. "Astfel, pentru drumul naţional DN 67, Severin – Rm-Vâlcea s-a convenit emiterea ordinului de începere a lucrărilor pe sectorul de drum km 63+262-81+620, între municipiul Târgu Jiu şi localitatea Câlnic. După cum se cunoaşte, acest sector de drum a fost omis de la reabilitarea primară, efectuată în anii 2003-2004 pe restul traseului. Din acest motiv, în momentul de faţă, participanţii la trafic trebuie să ruleze pe un drum foarte degradat, care pune în pericol siguranţa circulaţiei şi din acest motiv este obligatoriu să intre imediat în reparaţii. Pe sectorul de drum menţionat, DN 67 km 63+262-81+620, proiectant este SC CONSIT SA Bucureşti, iar licitaţia de execuţie a fost câştigată de SC DOMARCONS SA Craiova asociată cu SC STAYCONS COMPANY Băile Herculane", mai menţionează Consiliul Judeţean.
Încă un proiect nou pentru Defileu?
De asemenea, Călinoiu a discutat cu Berceanu şi despre soluţiile tehnice de reabilitare a Defileului Jiului, una dintre variante fiind realizarea unui alt tronson de drum pe sectorul amenajat de Hidroelectrica la lucrările pe care le efectuează în zonă. Asta în ciuda faptului că, prin primăvară, senatorul Toni Greblă anunţa ca posibilă construirea unei autostrăzi Deva Craiova, cu trece prin Tîrgu Jiu şi implicit prin Defileul Jiului. Până să vedem noi o autostradă pe aici, Călinoiu ne dă de înţeles că am avea şanse mult mai mari de a merge pe câte un sens pe ambele maluri ale Jiului. " În cadrul aceleiaşi întâlniri, preşedintele Ion Călinoiu a solicitat ministrului Radu Berceanu analiza proiectului de reabilitare a DN 66 pe Defileul Jiului, astfel încât să se găsească o soluţie tehnică adaptată la noile condiţii de trafic. În situaţia în care acest drum reprezintă culoarul de legătură cel mai accesibil între nordul şi sudul ţării, creşterea numărului de maşini de diferite tonaje care trec prin Defileul Jiului poate conduce la ştrangularea circulaţiei. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a afirmat că în perioada următoare va trimite la Gorj o comisie care să analizeze posibilitatea de a corela lucrările ce se execută în acest moment cu alte propuneri de perspectivă, care să ia în considerare posibilitatea desfăşurării circulaţiei pe ambele maluri ale râului Jiu, acolo unde SC Hidroelectrica a executat deja drumuri pentru organizarea de şantier", se arată în comunicatul CJ Gorj.
Prefectul atacă şi el gropile
Ion Florescu promite şi el că se va implica în problema modernizării principalelor drumuri din judeţ, mai ales că există surse de finanţare pentru acestea. Reprezentantul Guvernului în teritoriu s-a întâlnit cu şeful Administraţiei Drumurilor Naţionale din Judeţ şi a reuşit să afle de la acesta atât unde sunt cele mai mari întârzieri, cât şi ce trebuie făcut pentru ca firmele de construcţii să se mişte mai bine. Florescu spune că spaniolii care lucrează pe tronsonul dintre Filiaşi şi Rovinari au primit o prelungire de contract până în iunie 2010, când drumul ar trebui să fie predat la cheie, în timp de pentru ungurii care "lucrează" la Rovinari – Bumbeşti Jiu perspectivele sunt de a li se rezilia contractul pentru că aceştia au stârnit numai nemulţumiri, mai ales că şoferii care merg spre Craiova pot să compare cum se lucrează pe unul sau altele din sectoarele de drum aflate în reparaţii.