Asfaltul de 13 miliarde, ciuruit în mai puţin de un an
Drumul judeţean 674 A, care traversează localitatea Dăneşti, arată dezastruos, după nici un an de când a fost reparat. Tronsonul cu pricina se afla în garanţie, iar constructorul, Întreprinderea de Drumuri şi Poduri Gorj SA, trebuie să repare drumul cu bani din buzunarul propriu. Conducerea dă vina pe camioanele de tonaj greu pentru gropile din asfaltul proaspăt turnat. Cert este că, judecând după cum arată drumul, pe la Dăneşti au trecut cele mai „grele“ maşini.
Pe o distanţă de aproape o jumătate de kilometru, drumul judeţean 674A Trocani-Merfuleşti din comuna Dăneşti arată deplorabil. Asta în condiţiile în care anul trecut tronsonul a fost supus reabilitării, iar reparaţiile au costat peste 13 miliarde de lei vechi, bani alocaţi de Consiliul Judeţean Gorj. Reprezentanţii Întreprinderii de Drumuri şi Poduri Gorj SA susţin că de vină pentru distrugerea drumului sunt camioanele supraîncărcate care trec pe acolo. Aceştia mai spun că drumul a fost reabilitat anul trecut, dar bazându-se pe faptul că nu este un drum intens circulat, mai ales de maşinile de mare tonaj, nici stratul asfaltic nu a fost prevăzut să suporte greutăţi foarte mari. „Drumul nu a avut nicio problemă până nu a început asfaltarea din Merfuleşti. Noaptea trec maşini care depăşesc 40 de tone. Când suntem cu cântarul nu trec, dar după ce plecăm îşi reia cursa. Nu avem ce să le facem. Am angajat şi un agent care să stea acolo, dar atunci nu trec”, declară Marius Bănică, directorul Întreprinderii de Drumuri şi Poduri Gorj SA.
Din cauza faptului că drumul cu pricina se afla în garanţie, Consiliul Judeţean a refuzat să mai finanţeze reparaţia drumului, astfel că întreprinderea va trebui să pună banii din buzunarul propriu pentru a executa reparaţiile. Conducerea societăţii speră că reparaţiile nu vor costa mai mult de 300 de milioane de lei vechi. „Cei de la Consiliul Judeţean au spus că ei nu ne mai dau bani pentru a reface lucrările. Aşa că suntem obligaţi să punem banii din bugetul propriu. Sper să nu ne coste mai mult de 300 de milioane de lei vechi, pentru că şi aşa îi punem de la noi”, mai spune Marius Bănică, directorul Întreprinderii de Drumuri şi Poduri Gorj SA.
Cei mai supăraţi sunt şoferii care circula pe acest drum. Aceştia spun că nu au mai văzut un drum, care după doar un an să arate în acest fel. „Anul trecut l-au făcut şi uitaţi-vă cum arată. Norocul nostru este că nu e pe o porţiune foarte mare, că altfel nu ar mai putea fi practicat”, declară un şofer.