Anchetă la Lupoaia, după amenda ITM
Şefii Complexului Energetic Oltenia vor explicaţii de la directorul Carierei Lupoaia, unde minerii au fost filmaţi în timp ce erau transportaţi la locul de muncă în tractor. ITM Gorj a aplicat o amendă de 10 mii de lei, după ce imaginile au apărut în presă, iar oficialii CE Oltenia caută acum vinovaţii.
Cu toate acestea, reprezentanţii producătorului de energie anunţă că, în restul carierelor, nu ar fi probleme cu maşinile care transportă salariaţii la locurile de muncă. Mai mult, nici pe jos nu s-ar merge. Singura problemă pe care o recunoaşte Ion Ruşeţ, consilierul personal al lui Sorin Boza, este cea de la Cariera Lupoaia.
„Oamenii nu merg pe jos. Am discutat cu oamenii, cu cei care sunt pe utilaje. Atunci când sunt probleme legate de intemperii masive, sunt asemenea situaţii. La Lupoaia, în această perioadă, am avut două contracte cu două firme prestatoare care să transporte cu maşina oamenii în carieră. Una dintre ele avea maşina defectă şi cealaltă epuizase sumele din contract. Sumele au fost mai mici. Acum trebuie să reglăm această situaţie. Contractul era prevăzut pentru o perioadă de cinci zile pe săptămână, dar s-a lucrat şapte din şapte. În primele săptămâni, s-a prestat activitatea în fiecare zi, s-a facturat ca atare, iar în următoarele zile au fost facturi care au acoperit suma din contract. Nu a fost vina prestatorului. Este o situaţie neplăcută”, a transmis Ruşeţ.
Şefii de la Lupoaia riscă sancţiuni
După imaginile cu minerii transportaţi în remorcă, inspectorii de muncă s-au sesizat şi au mers în control. Au şi aplicat o amendă în valoare de 10 mii de lei şi i-au impus companiei, ca măsură, să transporte oamenii cu maşini omologate astfel încât să nu fie expuşi vreunui pericol la locul de muncă. Acum, compania vrea să caute şi vinovaţii pentru această situaţie.
„A fost şi un control al ITM, s-a aplicat şi o amendă. Nu fac prea multe comentarii. Aşteptăm şi noi explicaţiile conducătorilor de la Lupoaia. Măsurile le va lua Directoratul în urma unor analize. Toţi cei implicaţi trebuie să dea explicaţii. ITM a chemat pe cei care a considerat că era necesar. După sancţiune, urmează ca conducerea CEO să ceară explicaţii nu salariatului, tractoriştilor, ci conducerii carierei şi apoi vom vedea dacă există vinovăţie din partea conducătorilor de la cariera respectivă. Cu respectarea procedurilor interne, se vor aplica sancţiunile de rigoare”, a fost mesajul lui Ion Ruşeţ.