”Abordarea secolului XXI în educația adulților” -Proiect Erasmus+ derulat la Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari
Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari este beneficiara proiectului Erasmus+ nr.2020-1-RO01- KA104-079244 cu titlul: ”Abordarea secolului XXI în educația adulților” (21st CENTURY APPROACH TO ADULT EDUCATION) finanțat de Uniunea Europeană, domeniul Educația Adulților. Perioada de desfășurare a proiectului este 1.12.2020-30.11.2022.
Scopul proiectului este dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din unitatea școlară care predau în cadrul programului ”A doua șansă”, precum și îmbunătățirea practicilor și metodelor educaționale, prin oferirea de oportunități de dezvoltare profesională la nivel european și dezvoltarea dimensiunii europene a școlii.
Cursul de formare ”Boal s Methodology In Education” din cadrul proiectului ”Abordarea secolului XXI în educația adulților”, a avut loc în perioada 12-23 august 2022 în Croația, furnizor Hrvatska udruga pripovjedaca ”Pricalica”. La curs au participat trei cadre didactice din Școala Gimnazială Nr.3 Rovinari, care predau și în cadrul programului ”A doua șansă”: prof. Cincă Mihaela-Emilia, prof. Adam Delia și prof. Julăcătean Ana –Maria, alături de profesori din România, Ungaria, Estonia, Germania, Slovenia, Polonia.
Pregătirea inițială, solicitată de organizatorii cursului, a vizat atât familiarizarea cu tematica programului, pregătirea lingvistică, cât și una culturală în ceea ce privește obiectivele turistice importante, tradițiile și obiceiurile tării gazdă.
Cursul cu titlul ”Boal s Methodology In Education” a folosit metodologia dezvoltată de Augusto Boal, care a revoluționat teatrul și a fost nominalizat la Premiul Nobel pentru Pace în 2008 pentru munca sa la manifestul Teatrul Oprimatului. Această metodologie este utilizată acum în domenii precum educație și pedagogie, precum și în alte domenii și se bazează pe implicarea tuturor participanților care vor fi protagonisti activi ai propriei învățări și vor trăi o experiență educațională centrată pe experimentarea propriei capacități.
Obiectivele au fost realizate prin: lecții scurte, comparații de experiență, exerciții de teatru, improvizații, lucrări de grup și discuții care au permis participanților să învețe, cât și să aducă experiențele lor în cadrul acestui eveniment. Participanții au avut posibilitatea de a dobândi cunoștințe teoretice și practice printr-o metodologie bazată pe lucru în echipă, discuții, folosind exerciții practice și simulări.
Formarea a vizat dezvoltarea competențelor profesionale și personale de comunicare, colaborare, rezolvare de probleme, negociere, gândire critică și creativă, însușirea de jocuri, exerciții și tehnici de demecanizare a senzațiilor, sentimentelor, gândurilor și percepțiilor. Învățarea tehnicilor și exercițiilor versatile din arsenalul Curcubeului Dorinței pentru exteriorizarea conflictelor interiorizate, abordarea apatiei și pasivității și sporirea participării.
Cadrele didactice au avut oportunitatea de a se forma și de a dobândi noi experiențe de învățare, prin promovarea metodologiei lui Boal ca mijloc de gestionare a conflictelor, facilitarea înţelegerii conflictelor şi analiza diversităţii şi formelor acestora, a înţelegerii limbajului teatral, precum abilitatea de a folosi elementele de bază, îmbunătăţirea înţelegerii senzaţiilor, sentimentelor şi a gândurilor individuale şi percepţiile colective.
Evaluarea finală a participanților s-a realizat prin prezentarea unui produs de grup obținut prin aplicarea cunoștințelor învățate. Fiecare echipă a primit feedback, atât de la formatori cât și de la ceilalți participanți.
Organizatorii au oferit cursanților certificate de participare, s-au purtat discuții despre curs și despre viitoarele colaborări prin intermediul programului Erasmus+.