Un gorjean a sunat de 16.000 de ori la 112, în zece luni
Aproape 13 milioane de apeluri la 112 au preluat operatorii în 2018, mai bine de jumătate nefiind urgențe. Printre acestea s-au numărat și persoane care au reclamat că nu pot returna produse la magazine, că este aprinsă lumina pe stradă sau care au solicitat să li se comunice mersul trenurilor.
Cel care a sunat de cele mai multe ori nejustificat este un bucureştean, care în 10 luni a sunat de peste 21.000 de ori, potrivit unui comunicat de presă al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). În topul zonelor cu cele mai multe apeluri nefondate se află și Gorjul. "Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgenţă, 54,9% dintre apeluri au fost pentru situaţii non-urgente. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Mureş (68,1%), Covasna (65,8%), Vrancea (64,1%), Gorj (64,1%), Călăraşi (63,6%) şi Argeş (63,5%). În Bucureşti, 45,1% din totalul apelurilor au fost non-urgente. Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente", a transmis STS.
Conform Libertatea.ro, o persoană din Gorj a apelat 112 de 15.703 ori în primele 10 luni ale anului 2018. Mulți dintre apelanți sună abuziv pentru probleme care uneori nu există sau reclamă fapte care se petrec doar în imaginația lor. Alții spun că se confruntă cu probleme de ordin politic, legislativ. Uneori, inclusiv marile evenimente petrecute de-a lungul istoriei românilor fac obiectul apelurilor la numărul unic de urgență.
Din numărul total al apelurilor non-urgente, cea mai semnificativă situaţie este cea a apelurilor involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă. În astfel de situaţii, operatorii sunt obligaţi să asculte apelul preluat timp de 15-20 de secunde, chiar dacă de la celălalt capăt al firului nu se aude niciun sunet.