Tu știi ce drepturi ai ca pasager în cazul unui zbor Lufthansa anulat sau întârziat?

Odată cu creșterea numărului de zboruri operate zi de zi, au apărut din ce în ce mai multe probleme pentru pasageri, cum ar fi un zbor întârziat sau anulat. Indiferent de problemele apărute, cetățenii trebuie să își cunoască drepturile și să ceară despăgubiri sau compensații pentru disconfortul creat.

 
 

Trăim vremuri în care progresul tehnologic masiv a dus la o creștere exponențială a variantelor de zbor pentru toți cetățenii. Vacanțele peste hotare au devenit norma, iar secolul vitezei ne permite să ne deplasăm rapid în cele mai frumoase locuri de pe planetă. În aceste condiții, odată cu creșterea numărului de zboruri operate zi de zi, au apărut din ce în ce mai multe probleme pentru pasageri, cum ar fi un zbor întârziat sau anulat. Indiferent de problemele apărute, cetățenii trebuie să își cunoască drepturile și să ceară despăgubiri sau compensații pentru disconfortul creat.

Ce drepturi ai ca pasager aflat în situația unui zbor întârziat sau anulat?

Orice zbor întârziat sau anulat pe teritoriul Uniunii Europene cade sub incidența Regulamentului Comisiei Europene nr. 261/2004. Acest regulament prevede soluții, compensații și despăgubiri pentru toate situațiile apărute în legătură cu zborurile. Orice problemă apărută din vina companiei de zbor oferă pasagerilor șansa de a obține despăgubiri și compensații. Regulamentul se aplică inclusiv cazurilor de refuz al îmbarcării. Mai mult, nu doar UE are un astfel de regulament, pasagerii putând fi remunerați pentru disconfortul creat și în Statele Unite ale Americii, Canada sau Marea Britanie.

Zborurile cărora li se aplică Regulamentul CE trebuie să îndeplinească una dintre următoarele condiții:

    • Zbor care traversează spațiul Uniunii Europene, operat de o companie din uniune sau din afara ei;
    • Zbor cu destinație în Uniunea Europeană, operat de o companie din UE;
    • Zbor care decolează dintr-o țară membră UE, cu destinația într-o țară din afara spațiului comunitar (SEE), operat de o companie UE sau non-UE;

Câți bani poți primi despăgubire pentru disconfortul creat de anularea unui zbor?

Fă o solicitare de refund la Lufthansa atunci când vacanța ta a avut de suferit din cauza problemelor legate de decolare. În funcție de distanța pe care trebuia să zbori, precum și ora zborului alternativ, te poți regăsi într-una dintre situațiile următoare:

 

Capcane care îți pot anula șansa de a obține compensații sau despăgubiri

Există, însă, detalii foarte importante de care trebuie să ții cont pentru a-ți maximiza șansele de a obține despăgubiri și compensații maxime în raport cu situația prin care ai trecut:

    • Refuză orice tip de „cadou” de moment pe care compania aeriană încearcă să îl ofere pasagerilor pentru a compensa situația neplăcută de moment. Putem include în această categorie alimentele și
    • băuturile răcoritoare, punctele bonus, reducerile pentru zborurile viitoare etc.
    • Păstrează cu atenție toate documentele legate de zbor, indiferent dacă sunt în format fizic sau electronic (bilete de îmbarcare, e-mail-uri,
    • scrisori de informare etc.). Acestea vor fi utile
    • în momentul formulării cererii de despăgubire.

Ce poți face în cazul în care îți este refuzat dreptul la îmbarcare?

Pentru a nu călători cu locuri neocupate, companiile aeriene au obiceiul de a suprarezerva zborurile. Uneori acest lucru duce la situații neplăcute pentru anumiți pasageri deoarece duce la imposibilitatea îmbarcării lor. Chiar dacă li se oferă un zbor alternativ și alte beneficii, timpul pierdut pe aeroport și programul distrus nu pot fi recuperate în niciun fel.


Din fericire, însă, un pasager care trece printr-o astfel de experiență neplăcută își poate găsi alinare tot în Regulamentul CE nr. 261. Acesta va primi despăgubiri consistente, în valoare de aprox. 600 de euro, pentru disconfortul creat. De aceste drepturi se pot bucura și pasagerii din alte state, cum ar fi Canada, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.

Cum pot formula cererea de despăgubire?

Dacă ai trecut printr-o astfel de situație neplăcută în ultimii 3 ani, poți formula o cerere direct pe site-ul companiei de zbor. Procesul birocratic este, însă, unul solicitant. Dacă nu ai timp pentru a te ocupa personal de recuperarea despăgubirilor sau pur si simplu nu își dorești să te implici, poți apela cu succes la o companie specializată în recuperarea despăgubirilor și compensațiilor de la companiile aeriene, cum ar fi AirAdvisor.

Juriștii profesioniști de la firmele specializate îți pot facilita procesul de a obține compensații și despăgubiri, iar tu nu trebuie să plătești nimic până la finalizarea tuturor procedurilor. Onorariul final va fi de doar 30% din suma obținută. Orice călătorie cu avionul devine mult mai relaxantă atunci când îți cunoști drepturile de pasager. Chiar dacă întârzierile și anulările de zboruri au devenit evenimente la ordinea zilei pe agenda operatorilor de zbor, călătorii nu sunt cei care trebuie să plătească pentru acestea.

Vizualizări: 1,476

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Călătorii:

Citește și: