Suveniruri inspirate de Brâncuși, lansate de un antreprenor local - FOTO
UMUR, un brand local de artă digitală, a lansat o colecție de suveniruri inspirată din operele din piatră de la Târgu Jiu, cu ocazia zilei de 16 martie, când se împlinesc 64 de ani de la moartea artistului Constantin Brâncuși.
Au fost puse în vânzare, deocamdată, cărți poștale, semne de carte și magneți pentru frigider, UMUR având în plan și crearea altor obiecte.
Cele două tinere care reprezintă UMUR, Maria Turea și Dorina Cioplea-Văduva, au povestit că desenele folosite sunt create în atelierul lor, unele dintre acestea fiind digitalizate după desene în acuarelă pe hârtie.
”Magazinul nostru nu este întâmplător pe Axa Brâncuși. Ne dorim să creăm cât mai multe obiecte de dăruit în urma unei vizite în Târgu Jiu. Ne dorim să abordăm și alte subiecte și monumente din județ, pentru crearea de obiecte, nu doar operele lui Brâncuși”, susțin reprezentantele UMUR.ro.
În ceea ce privește drepturile de autor asupra imaginii operelor, un subiect intens dezbătut, acestea susțin că nu au solicitat un aviz de la compania VISARTA considerând că obiectele create sunt originale și nu au nevoie de un acord.
”Desenele noastre sunt create cap-coadă, nu reproduc operele de la Târgu Jiu și de aceea nu considerăm că sunt necesare aceste avize. Noi am început discuții cu alți artiști locali, cei care pot oferi obiecte originale, și cred că este greu pentru un artist din Târgu Jiu să nu fie inspirat de Brâncuși”, au mai spus acestea.
Obiectele vor fi puse în vânzare și pe site-ul UMUR, www.umur.ro, acolo unde sunt deja disponibile tricouri cu desene inspirate de Masa Tăcerii, Poarta Sărutului și Coloana fără Sfârșit.