Specialist e-Commerce, o meserie tot mai atractivă și bine plătită
O meserie nouă și tot mai căutată de marile companii începe să atragă tinerii către comerțul online. Un expert sau specialist e-Commerce începe să fie tot mai bine plătit și beneficiază de o carieră cu numeroase avantaje de viitor.
Un specialist e-Commerce, cu o experiență relevantă, poate solicita un salariu care pornește de la 1000 de euro și crește în funcție de performanțe. Iar locuri de munca apar tot mai des pe diverse platforme de recrutare pentru tinerii care au această meserie.
Ce este un specialist e-Commerce
E-Commerce sau comerțul online a luat amploare în România. Chiar dacă această meserie de specialist sau expert în comerțul electronic nu era cunoscută acum 8 – 10 ani, lucrurile au evoluat rapid, iar tinerii cu studii de marketing și comerț se îndreaptă acum către afacerile online.
Pe scurt, dacă faci comerț electronic înseamnă că gestionezi un magazin online. Dar un specialist e-Commerce te poate ajuta să crești vânzările și profitul. Înainte de toate, el poate analiza dinamica vânzărilor și profilul clienților tăi, te poate ajuta să te orientezi către o plajă mai mare de clienți și să atragi vizitatori pe magazinul tău online din zone variate.
Responsabilităţile unui specialist în comerț electronic cuprind marketing online, vânzări, analiza clienţilor şi gestionarea site-urilor sau paginilor de rețele sociale care te ajută să îți promovezi produsele. Totodată, un expert în comerțul electronic dezvoltă strategii de vânzare și promovare a produselor și analizează calitatea serviciilor pe care le oferi clienților tăi.
Funcțiile și atribuțiile unui specialist în comerț electronic
Tinerii care ocupă deja această poziție știu că meseria lor este dinamică și se dezvoltă continuu. Iar atribuțiile pe care le au sunt și ele dinamice în cadrul unei companii de comerț electronic. Iată care sunt atribuțiile de bază și ce trebuie să înveți să faci, dacă ești interesat de un astfel de post.
-
Analizezi vânzările și găsești strategii de îmbunătățire a vânzărilor;
-
Iei decizii pentru îmbunătățirea sistemului logistic al companiei cu scopul de a oferi servicii mai bune clienților la un preț accesibil;
-
Verifici în permanență dacă magazinul online funcționează corect și ții legătura cu specialiștii IT pentru a remedia orice problemă;
-
Stabilești strategii de promovare și vânzare în funcție de preferințele clienților, în funcție de sărbători (Crăciun, Ziua Îndrăgostiților, Paște) sau în funcție de sezon;
-
Verifici cataloagele și explicațiile produselor;
-
Verifici produsele și prețurile concurenței;
-
Implementezi acțiuni pentru a diferenția magazinul tău de cel al concurenței și pentru a evidenția produsele pe piață.
Ce studii sunt necesare
O meserie atât de complexă și dependentă de pârghiile comerțului electronic este cu totul diferită de meseria de specialist marketing sau de economist. Cu toate acestea, studiile de bază sunt studiile economice. Ulterior, tinerii care sunt atrași de această meserie trebuie să urmeze diverse cursuri de marketing online, comerț online și SEO (optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare precum Google). Pe lângă acestea, trebuie să fii mereu la punct cu strategiile de conținut, cu schimbările care apar în mediul online, cu standardele impuse de motoarele de căutare și cu managementul vânzărilor.
Un bun specialist e-Commerce are o meserie complexă, care se bazează foarte mult pe experiență și cursuri în care investește mulți bani și timp. Tocmai de aceea, este și o meserie bine plătită, iar salariile vor fi mereu în creștere. Ofertele pentru acești specialiști sunt și ele numeroase, multe locuri de munca Bucuresti sau în marile orașe ale țării. Ea poate deschide perspective nebănuite pentru tinerii ambițioși, deoarece este o meserie care folosește limbaje universale și poate fi făcută oriunde în străinătate. Cine caută locuri de munca Germania, Anglia sau Franța în acest domeniu va găsi oferte bune și bine plătite. Nu în ultimul rând, este o meserie care îți poate asigura un post de conducere cu numeroase beneficii în companie.