Romanescu nu vrea comasări de şcoli
Primarul Marcel Romanescu exclude ideea comasării liceelor din Târgu Jiu. Edilul susţine că şcolile nu pot funcţiona ca nişte societăţi comerciale şi să aibă profit, dar nu au nici probleme de ordin financiar. Nu se va face nicio schimbare cel puţin până în 2020, sunt asigurările primarului Romanescu.
Reporter: Cum stau lucrurile în privinţa comasărilor mai multe colegii din Târgu Jiu?
Marcel Romanescu: Am aflat care era punctul de vedere al domnului inspector general Ion Işfan. Domnul Işfan avea ca variantă comasarea mai multor unităţi de învăţământ de pe raza municipiului Târgu Jiu. I-am transmis foarte clar că cel puţin în ceea ce priveşte cele patru colegii - „Spiru Haret”, „Ecaterina Teodoroiu”, „Tudor Vladimirescu” şi „Virgil Madgearu” - nu discutăm de nicio posibilitate de fuziune. Sunt colegiile noastre reprezentative pentru Târgu Jiu şi orice formă de comasare ar aduce prejudicii şi colegiilor şi elevilor care ar veni în acest proces de fuziune.
Rep.: Care este decizia finală în aceste cazuri?
M.R.: Am avut o altă discuţie cu reprezentanţi a patru licee şi colegii din Târgu Jiu: „Gheorghe Magheru”, „Ion Mincu”, Liceul Energetic şi Liceul nr. 2. Am luat decizia de a propune Consiliului Local să rămână în forma actuală, şi pentru anul şcolar 2019-2020, liceele şi colegiile de pe raza municipiului Târgu Jiu.
Rep.: În ce condiţii s-ar putea discuta despre o fuziune?
M.R.: Nu discutăm, până în 2020, de posibilitatea fuziunii sau comasării, ţinând cont de faptul că, în acest moment, legea spune că poţi discuta de comasare sau pierderea personalităţii juridice doar în condiţiile în care ajungi la minimum 300 de elevi. Toate liceele şi colegiile din Târgu Jiu, inclusiv şcolile, depăşesc acest număr de elevi. Cred că cel mai mic este situat la 500 de copii şi, de aceea, nu cred că este nevoie, în Târgu Jiu, de comasare sau fuziune pentru entităţile existente.
Rep.: A fost luată în calcul această variantă pentru a face economii?
M.R.: Niciodată nu putem discuta, în sistemul de învăţământ, de economii sau profit. Profitul îl obţine societatea după ce acei copii intră în producţie. Învăţământul nu poate funcţiona ca o societate comercială. Sunt activităţi care se desfăşoară şi presupun alocarea de sume de la bugetul de stat. Dar unităţile de învăţământ din Târgu Jiu se descurcă, au sumele necesare. Sunt şi câteva echilibrări care se fac la sfârşit de an între unităţile care au un excedent şi cele care au un deficit, dar, în general, suntem într-o poziţie avantajoasă.
Rep.: De ce credeţi că s-a propus acest lucru?
M.R.: Nu ştiu. Este politica pe care încearcă să o promoveze domnul inspector general. Din punctul meu de vedere, pentru a nu agita apele, nu trebuia să facă niciun fel de declaraţie, pentru că eu trebuie să recunosc că, după declaraţiile cel puţin nefericite ale domnului Işfan, foarte multe colegii au fost extrem de neliniştite. Şi eu, şi domnul viceprimar Aurel Popescu am primit telefoane ca acele unităţi să funcţioneze, în continuare, independent. Niciunul dintre colegii nu şi-ar fi dorit comasarea. Există o diferenţiere făcută la admiterea în liceu. Nu poţi să pui în aceeaşi unitate şcolară copii cu medii de 9 şi copii cu medii de 2 au 5. Ar fi incorect şi pentru unii şi pentru ceilalţi. Într-un liceu ai un nivel de predare, de exigenţă.
Rep.: S-ar dori eliminarea unor posturi de directori în acest mod?
M.R.: Nu ştiu care a fost discuţia. Domnul Ion Işfan a venit cu o idee promovată pe anumite lucruri, poate şi pe ideea aceasta de eficienţă economică.