Prefectura Gorj va avea secretar general

Noi numiri la vârful prefecturilor. Este vorba de posturile de secretari generali. Funcția a fost introdusă în Codul administrativ în luna februarie.

În curând, Prefectura Gorj va avea un înalt funcționar public pe această poziție. „Am avut două probleme în ceea ce priveşte secretarul general al prefecturilor. Prima a fost rezolvată parţial şi anume faptul că, în legislaţie, secretarul general era cel care semna, de exemplu, toate titlurile de proprietate dintr-un judeţ. Aveam un blocaj la nivel naţional. S-a modificat legea şi acum şeful departamentului juridic, directorul Direcţiei Juridice are acest drept legal. Practic, blocajul pe secretarul general, pentru că nu avea cine să semneze acele documente a fost eliminat prin această intervenţie de act normativ”, a declarat duminică ministrul de Interne, Lucian Bode.

Numirile pe funcţiile de sceretari generali sunt făcute, oficial, în baza unor evaluări. „Documentele le primim noi la MAI, le trimitem la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, le evaluează, ne trimite răspunsul favorabil sau nefavorabil, iar noi trimitem documentaţia către Secretarul general al Guvernului”, a confirmat Bode.

Deja au fost numiţi opt secretari generali și „mai sunt în pregătire” încă 10-12. „Ideea e ca în următoarele săptămâni să putem numi toţi secretarii generali aşa cum spune legea, prin decizia prim-ministrului”, a conchis Bode.

Secretarul general al instituției prefectului este absolvent de studii superioare juridice, administrative sau științe politice. El se subordonează nemijlocit prefectului.

Vizualizări: 4,244

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: