Oaia, noul brand de țară. Nu e glumă!
Ceea ce inițial părea o glumă este de fapt o propunere serioasă a unui ministru din guvernul Grindeanu. Ministrul Turismului, Mircea Dobre, vrea ca oaia să fie noul brand de țară, care să înlocuiască frunza din mandatul Elenei Udrea.
Într-o discuție cu operatorii de turism, Mircea Dobre ar fi dat drept exemplu țări precum Spania, a cărei imagine este un taur, sau Franța, care își asociază brandul turistic cu un cocoș galic. Ministrul a spus că s-a inspirat din balada Mioriței, pe care o consideră reprezentativă, doar că acolo oaia nu este personaj principal, fiind vorba de doi ciobani care se vorbesc să îl omoare pe al treilea, ca să-i ia oile.
Propunerea este susținută și de ministrul Agriculturii, Petre Daea. "Uitați-vă dvs în orice parte a țării cât de frumos este acest animal pe pășunile verzi ale țării românesti". Întrebat de reporterul Antena 3 dacă frunza trebuie înlocuită cu oaia ca brand național, Petre Daea a raspuns: frunza "o are toata lumea, dar oile ca în Romania nu", după care a spus: "Oaia este o statuie vie. Lângă oaie găsești o frunză, lângă frunză nu poți să găsești o oaie".