O nouă campanie pentru „Cumințenia Pământului”
Milioanele de euro pe care Guvernul vrea să le strângă până în toamnă pentru a putea cumpără de la proprietarii de drept „Cumințenia Pământului” realizată de Constantin Brâncuși sunt tot mai greu de strâns și, de aceea, în campania respectivă se implică acum și Muzeul Național de Artă a României.
Muzeul a avut până în 2010 opera în proprietatea sa, iar acum organizează propria campanie în speranța că vizitatorii săi nu vor rămâne insensibili și vor dona măcar doi euro pentru a fi strânse milioanele de care e nevoie. Cei care vor trece pragul MNAR vor primi gratuit pe lângă biletul de intrare și o carte poștală care conține un desen al artistului Dan Perjovchi, dar și invitația de a se alătura campaniei proprii, intitulată „Brâncuși e și al nostru”.
„Având în vedere faptul că lucrarea Cumințenia Pământului a aparținut MNAR până în anul 2010, consider necesar să ne alăturăm campaniei naționale de subscripție publică. Dan Perjovschi mi-a spus nu demult că, dacă 3 milioane de români ar dona cel puțin 2 euro, lucrarea ar putea fi cumpărată. L-am rugat să facă un desen plecând de la această afirmație. Campania noastră pornește de la acest desen", declară directorul general al MNAR, Călin Stegerean. Muzeul Național de Artă al României lansează în cursul acestei zile programul "Nocturna muzeală", urmând ca sediul central și muzeele subordonate să fie deschise până la ora 22,00 în ultimul weekend al fiecărei luni.