Gorjenii, învăţaţi cum să-l promoveze pe Brâncuşi
O delegaţie formată din 15 persoane, români şi străini, reprezentanţi ai comisiei Federaţiei Internaţionale a Jurnaliştilor şi Scriitorilor de Turism (FIJET), cea care a acordat judeţului Gorj premiul „Mărul de aur“, a venit luni la Târgu Jiu pentru a verifica modul în care a fost promovat judeţul. Cu acest prilej, Ştefan Baciu, preşedintele FIJET România, a sfătuit autorităţile şi operatorii de turism să-şi promoveze judeţul creând poveşti frumoase, pornind de la brandul Brâncuşi. Ştefan Baciu spune că străini caută să cunoască poveştile locurilor pe care le vizitează, nu doar să mănânce şi bea.
O dezbatere pe tema promovării şi dezvoltării destinaţiilor turistice din România a avut loc luni, în Sala Maură a Instituţiei Prefectului. Evenimentul a fost organizat de FIJET România, în parteneriat cu Primăria Târgu Jiu, prin Direcţia de Turism şi Evenimente Culturale şi Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică „Constantin Brâncuşi”, Consiliul Judeţean, Şcoala Populară de Artă şi Asociaţia „Acasă la Brâncuşi”. Municipiul Târgu Jiu a primit distincţia „Mărul de aur” în urmă cu trei ani. „Am invitat la Târgu Jiu reprezentanţi din FIJET pentru a discuta despre strategii în turism, pentru a lua contact cu operatorii noştri locali din turism, proprietari de terenuri, pensiuni, hoteluri. Ne bucurăm că au ales să vină la Târgu Jiu cu reprezentanţi din Spania, Slovenia, Bulgaria, Serbia şi Croaţia, oameni care lucrează în acest domeniu, scriu despre turism. Acum au şansa de a scrie despre locurile din Târgu Jiu şi din judeţul Gorj”, a declarat Adrian Tudor, viceprimarul municipiului Târgu Jiu.
Străinii caută poveşti, nu doar mâncare şi băutură
Ştefan Baciu, preşedintele FIJET România, le-a recomandat gorjenilor să profite de brandul Brâncuşi şi să-şi promoveze judeţul cu poveşti frumoase. „Nu trebuie să ne limităm la a duce turiştii să le arătăm o biserică, le dăm să mânânce, le dăm şi un pahar de vin şi asta este tot. Trebuie să inventăm poveşti, asta am văzut şi în ţările apropiate, iar asta vor străinii. Trebuie să-i atragem pe vizitatori să devină parte a acestei poveşti. La Târgu Jiu pot fi create mai multe poveşti frumoase, folosind acest brand Brâncuşi”, a spus Ştefan Baciu. Acesta a precizat că jurnaliştii din Serbia au rămas încântaţi de povestea călugărului Nicodim. „Duminică, am fost la Tismana, iar colegii mei din Serbia au fost foarte încântaţi când le-am vorbit de călugărul Nicodim, venit din Serbia şi care a ctitorit aici, pe meleaguri gorjeneşti. Am adus la Târgu Jiu colegi din ţările învecinate pentru a prezenta telespectatorilor şi publicului lor destinaţii din Gorj, uşor accesibile”, a declarat Ştefan Baciu. Preşedintele FIJET România spune că operele Brâncuşi ar trebui incluse în pachete turistice, alături de tradiţiile Gorjului. „Am mai fost de vreo câteva ori la Târgu Jiu, singur sau împreună cu colegi din presa naţională sau din presa străină. Târgu Jiu este o destinaţie turistică unică datorită operelor în aer liber ale lui Constantin Brâncuşi. Aceste opere trebuie promovate în cadrul unor programe turistice, dar nu numai pentru a fi văzute, ar trebui create nişte pachete turistice care să aibă şi alte componente, precum evidenţierea unor tradiţii locale, regionale”, a precizat Ştefan Baciu.