Gorj: Aproape jumătate din apelurile la 112 nu au fost urgențe
În data de 11 februarie este aniversată, în fiecare an, Ziua Europeană a Numărului de Urgent 112. Totodată, anul acesta se împlinesc 19 ani de la înființarea, în România, a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgentă, administrat de Serviciul de Telecomunicatii Speciale.
Clădirea Institutiei Prefectului Judetului Gorj va fi iluminată în culoarea roșie (culoare reprezentativă pentru Serviciul de urgență 112), în această seară.
Prin acest demers ne dorim să atragem atenția cetățenilor asupra importanței misiunii Serviciului de Urgență 112 si apelării responsabile a numărului unic 112, contribuind astfel la reducerea apelurilor non-urgente.
În 2022, operatorii STS au răspuns la peste 10,2 milioane de apeluri la numarul de urgentă 112, dintre care 57,82% au fost urgențe reale, iar 42, 18% au reprezentat apeluri non-urgente pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate ~ Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.
Operatori STS și dispecerii agențiilor specializate de intervenție sunt mereu la datorie si răspund permanent la apelurile cetățenilor, salvând vieți.
Raportat la anul 2021, numărul apelurilor non-urgente din 2022 a crescut cu aproape 112.400 de apeluri.
Este deosebit de important ca populația să conștientizeze că orice apel non-urgent înseamnă secunde prețioase care se pierd în defavoarea unor urgențe reale, a transmis Prefectura Gorj.