Ford a făcut un milion de mașini la Craiova

Versiunea de competiţie a modelului M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 este prezentată într-un videoclip realizat de Ford, marcând astfel autovehiculul cu numărul 1 milion care iese de pe liniile de producţie ale uzinei din Craiova, a anunţat joi compania.

Filmat în întregime la fabrica Ford din Craiova, video-ul îi prezintă atât pe pilotul M-Sport Ford World Rally Team (WRT), Adrien Fourmaux, cât şi pe o parte din angajaţii fabricii de producţie de vehicule de la Ford Craiova.

Prezentat anterior sub formă de prototip la ediţia din 2021 a Goodwood Festival of Speed din Marea Britanie, modelul M-Sport Ford Puma Rally1 marchează prima incursiune a Ford în motorsportul electrificat, la nivel global. Maşina urmează să îşi facă debutul competitiv în cursa de deschidere a Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC), respectiv la etapa de la Monte Carlo, din ianuarie 2022.

Filmat de Chrome Productions timp de trei zile, împreună cu o echipă şi o distribuţie de aproximativ 40 de persoane, noul film intitulat "Ford Puma Hybrid Rally1 Distruge Petrecerea" prezintă modelul M-Sport Ford Puma Rally1 în acţiune, într-un tur spectaculos, în incinta fabricii de la Craiova.

"Sunt bucuroasă că modelul Ford din Campionatul Mondial de Raliuri ediţia 2022 va fi Puma Rally 1 şi că acesta a fost prezentat special la Craiova pentru a marca acest moment important pentru noi. Mi-a făcut plăcere să fac parte din acest proiect şi să urez bun-venit echipei M-Sport şi lui Adrien Fourmaux la Craiova, în timp ce am transformat, uzina noastră, pentru câteva zile, într-un adevărat platou de filmare", a declarat Jo Payne, preşedinte Ford România şi directorul Uzinei de la Craiova.

Pilotul M-Sport WRT, Adrien Fourmaux, a realizat cascadoriile şi a condus maşina pe rampele şi platformele construite de inginerii Ford din cadrul fabricii. Totodată, angajaţii Ford şi-au folosit măiestria pentru "a da viaţă" roboţilor de pe liniile de asamblare.

"Frumuseţea acestui video stă în colaborarea dintre uzina Ford Craiova şi echipa de producţie. A fost un efort incredibil din partea unei echipe care a lucrat neobosit pentru a aduce la viaţă acest proiect şi a realiza un film incredibil de ambiţios în doar câteva zile", a afirmat Stephen Parker, director de Creaţie, Chrome Productions.

Fiecare actor care apare în film este un angajat Ford, iar cei care vizionează acest video pot găsi, de asemenea, diferite surprize plasate strategic în videoclip. Autovehiculul cu numărul 1 milion produs la uzina din Craiova este un model Puma ST Line, în culoarea Desert Island Blue, propulsat de un motor EcoBoost Hybrid de 155 CP. 2.

Ford a atins acest important reper de producţie la 12 ani după ce a fabricat primul său vehicul în România, în 2009. Înainte de a începe producţia Puma în 2019, la fabrica din Craiova au mai fost asamblate modelele Transit Connect, inovatorul B-Max, precum şi modelul EcoSport care este în continuare produs aici alături de Puma.

În plus, la începutul acestui an, compania Ford a confirmat că va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial uşor în 2023 la uzina din Craiova, model care va beneficia inclusiv de o versiune complet electrică ce va debuta în 2024. Acesta va fi primul model de volum complet electric produs vreodată în România.

"În momentul în care am auzit despre un proiect atât de interesant, am ştiu că trebuie să-l ducem până la capăt. Cum altfel am fi putut sărbători munca incredibilă a echipei M-Sport şi a Ford în dezvoltarea Puma Hybrid Rally1 dacă nu prin a o conduce la ea acasă. Încadrarea unei filmări de trei zile în jurul programului nostru strâns de teste a fost dificilă, dar cu ajutorul şi determinarea colegilor de la fabrica din Craiova, am reuşit să producem acest videoclip potrivit pentru a lansa o nouă eră interesantă pentru Campionatul Mondial de Raliuri. A fost o plăcere pentru echipa M-Sport să fie parte din acest proiect", a susţinut Richard Millener, directorul echipei M-Sport Ford Rally

M-Sport Puma Rally 1 Noua M-Sport Ford Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obţinut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.

Prima maşină de competiţie electrificată Ford dispune de un sistem de propulsie hibrid de ultimă generaţie care captează energia în timpul frânării şi rulării şi o stochează într-o baterie de 3,9 kWh şi pe care o utilizează ulterior pentru a suplimenta performanţa motorului turbo pe benzină, EcoBoost de 1,6 litri, cu impulsuri repetate de până la trei secunde prin intermediul unui motor electric de 100 kW.

M-Sport Puma Rally1 poate folosi, de asemenea, sistemul de propulsie electrificat pentru a se deplasa prin oraşe, localităţi şi parcurile de service, între probe, folosind numai energia electrică. Acumulatorul poate fi reîncărcat utilizând o sursă de alimentare externă la punctele de service dedicate, iar reîncărcarea durează aproximativ 25 de minute. Cu o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid şi aer şi este găzduit într-o carcasă cu rezistenţă balistică pentru a rezista la impactul reziduurilor şi al forţelor G în cazul unui accident.

Modelul de stradă Ford Puma foloseşte un grup motopropulsor EcoBoost Hybrid de 1,0 litri cubi cu tehnologie mild hybrid de 48 de volţi pentru a creşte eficienţa consumului de carburant. Un alternator/generator integrat antrenat de curea (BISG) recuperează energia pentru a încărca un acumulator litiu-ion de 48 volţi şi acţionează, de asemenea, ca un motor, integrându-se cu motorul pentru a susţine cuplul, ajutând la economisirea de carburant sau la îmbunătăţirea performanţei, în funcţie de scenariul de condus.

Potrivit comunicatului, Ford continuă să investească în electrificare şi a anunţat la începutul acestui an că 100% din gama sa de autovehicule din Europa va fi capabilă de zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid, până la mijlocul lui 2026; iar până în 2030, va fi complet electrică.

Investiţia totală a Ford în operaţiunile sale de producţie din România este de aproape 2 miliarde de dolari de la preluarea fabricii din Craiova în 2008.

În ultimii ani s-au făcut investiţii semnificative la fabrica din Craiova; peste 600 de roboţi au fost instalaţi pentru a îmbunătăţi şi eficientiza procesele de ştanţare, vopsire sau asamblare a caroseriilor şi şasiurilor. Aproximativ 6.000 de persoane lucrează pe liniile de asamblare de vehicule şi motoare ale fabricii Ford de talie mondială din Craiova.

Prin introducerea unui nou vehicul complet electric în 2024, la Craiova, Ford transmite un semnal clar că rămâne pe deplin angajat să ofere clienţilor săi de vehicule comerciale din Europa, un viitor cu zero emisii. Compania s-a angajat ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale să fie capabilă să emită zero, complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024. Se estimează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.

Vizualizări: 936

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: