Elemente de optimizare SEO pentru un site de succes
Printre multele elemente care fac parte dintr-un site bun se numara si cele de SEO (Search Engine Optimisation sau Optimizarea Motorului de Cautare in romana), care fac referire la totalitatea instrumentelor prin care un site web, o pagina, o aplicatie devine mai cunoscuta si este gasita mai rapid de catre utilizatori, aceasta fiind o definitie ceva mai bruta a acestor elemente. Putem vorbi atat despre SEO On-Page cat si Off-Page, fiecare dintre acestea ocupandu-se de aspecte diferite atat in cadrul unui site cat si in cadurul intregiului mediu online, in zonele in care clientul, cel ce detine site-ul, isi doreste ca acesta sa fie vizibil.
Exista multe lucruri pe care si noi, simpli consumatori si navigatori pe internet, care detinem si un site web, le putem face astfel incat sa il imbunatatim si sa il promovam din punct de vedere SEO insa cele mai bune rezultate vin daca lasam aceste sarcini pe mana celor cu mai multa experienta, o varianta mult mai avantajoasa din orice punct de vedere mai ales pentru atreprenori si companii, mai ales ca in prezent, mai toate afacerile, din orice domeniu de activitate am vorbi, au la dispozitie un site propriu, un magazin online sau o aplicatie online.
In primul rand, ca si necunoscatori, este nevoie sa ne informam pentru o anumita perioada de timp despre ce inseamna SEO, ce elemente putem avea la dispozitie si cum le putem folosi si desigur, sa investim si ceva bani in cele bune, pentru o firma asta insemnand atat pierderi de timp cat si financiare si asa cum stim, in unele cazuri, timpul inseamna bani. Iar ceea ce obtinem nu este decat un strat de suprafata din totalitatea instrumentelor de SEO ce pot fi implementate intr-un site sau pe vastul internet. Asadar, a apela la o firma de web design si optimizare SEO este o alternativa mult mai buna.
Putem enumera mai multe elemente esentiale in optimizarea SEO:
- Audienta si domeniul de activitate pe care ne axam
- Cercetarea cuvintelor cheie, pe care sa le introducem in textele de continut ale site-ului
- Intentia utilizatorului adica motivele pentru care ar accesa site-ul nostru
- Analize si rapoarte, care sunt numite in cele mai multe cazuri „Analytics”
- SEO pentru mobil, asta pentru ca din ce in ce mai multe actiuni sunt acum realizate pe dispozitivele mobile, care au alte sisteme de operare si configuratii software decat computerele, pentru care internetul a fost initial creat
- Indexarea, prin care site-ul nostru va putea fi salvat in „memoria” motoarelor de cautare si va putea aprea indiferent daca il cautam dupa nume sau dupa cuvintele cheie din acesta
- SEO Tehnic care face referire mai mult la partea de programare si setarile ce pot fi realizate de o persoana cu experienta
- Continutul, care ramane si azi unul dintre elementele de baza ale SEO, un aspect ce poate fi realizat de orice persoane ce detine un minim de experienta in a manageria un site web. De la mici texte de prezentare pana la intregi articole de prezentare, de promovare, stiri si asa mai departe.
- Backlink-urile, care alaturi de continut reprezinta doi factori majori in optimizarea SEO si care fac referire la link-uri prezente pe un anumit site si care fac trimitere la site-ul sursa. Daca acestea sunt realizate corect, cu cat mai multe exista care sa faca trimitere catre un anumit site sursa, cu atat mai bine pentru pozitia acestuia in rezultatele motoarelor de cautare dar si pentru cresterea numarului de vizitatori
Practic, elementele de optimizare SEO nu sunt atat de greu de inteles si nici de aplicat insa ocupa destul de mult timp. Chiar si postarea unui articol pe un blog poate lua cateva minute bune pentru o persoana cu putina experienta in asta. Fara a lua in considerare timpul de redactare al articolului, este nevoie de integrarea de cuvinte cheie si link-uri bune in acesta, imagini care sa aiba la randul lor link-uri, deschieri sau expresii potrivite subiectului despre care se vorbeste in articol si totodata, sa faca trimitere la site. De asemenea, in pagina de postarea a articolului este important sa adaugam cuvinte cheie, categorii si asa mai departe iar exemplele pot continual. Prin intermediul unui plug-in de calitate, ni se poate sugera ce imbunatatiri mai putem face astfel incat sa ajungem la un nivel suficient de bun.
Asa cu am precizat mai sus, multe actiuni in mediul online sunt realizate acum de pe dispozitivele mobile, smartphone-uri, astfel, in crearea unui site web, firma sau persoana care se ocupa de asta trebuie sa creeze atat o varianta pentru PC cat si una mobila, pentru aceste dispozitive. Asta pentru ca doar putine telefoane pot incarca toate elementele dintr-un website, in special pe cele dinamice, care sunt imagini de tip GIF, videoclipuri, fisiere audio sau elemente 3D, printre altele.
Daca pentru un simplu site sau blog nu este atat de importanta concurenta, in ceea ce priveste mediul de afaceri, aceasta conteaza. Astfel, sunt luate in calcul si analizele si graficele dupa fiecare perioada atat ale site-ului nostru cat si ale concurentei si de fac modificari care sa ne ajute sa fim pe o pozitie superioara in acest aspect, astfel incat, la cautarile in motorul de cautare, sa putem aparea inaintea site-urilor concurente. Este asadar important sa alegem pentru asta o agentie care sa ofere servicii de optimizare SEO de calitate.