De ce nu sunt ferestre în supermarketuri
Petrecem destul de mult timp în interiorul unor magazine de tip supermarket şi se poate oberva la majoritatea lipsa ferestrelor. Dincolo de necesitatea ca lumina soarelui să nu degradeze produsele expuse la raft, există și alte explicații pentru care nu sunt ferestre în aceste magazine.
Indiferent de ce tipuri de supermarketuri frecventezi, poate că ai realizat că majoritatea nu au ferestre. Pe lângă faptul că lumina soarelui ar putea să strice alimentele și produsele aflate pe rafturi, există și un alt motiv pentru care acestea lipsesc.
Se pare că lipsa ferestrelor face parte dintre diferitele strategii de marketing la care apelează specialiștii pentru a capta atenția cumpărătorilor și a-i determina să achiziționeze cât mai mult.
Lipsa ferestrelor este o parte a componentei psihologice folosite de comercianți pentru a crea un mediu potrivit pentru clienți. Confortul este esențial pentru ca fiecare cumpărător să petreacă mai mult timp printre rafturi și să cheltuiască, de asemenea, mai mult.
Pentru că nu există ferestre, timpul pare că s-a oprit în loc, iar clienții nu sunt distrași de fenomenele meteo sau de lăsarea nopții. Totodată, există și alte tehnici de marketing prin care sunt încurajați cumpărătorii să umple coșurile cu produse.
Pe de altă parte, lipsa ferestrelor poate fi considerată o tehnică de a economisi din suprafața supermarketului, care este destinată rafturilor cu produse, unele rafturi fiind aşezate acolo unde ar fi trebuit să fie ferestre.