Cum vrea municipalitatea să „cârpească” parcul auto al Transloc
Autobuze și trolee bune de dus la fier vechi, scoase din uz în marile orașe din țară, ar putea fi puse din nou în funcțiune la Târgu Jiu. Pentru că parcul societății de transport în comun din municipiu este cel mai vechi din țară, autoritățile caută soluții de compromis astfel încât să mai „cârpească” parcul auto cu mijloace de transport pe care alte primării mari din țară le-au scos din circulație și vor să le ducă la fier vechi.
Au fost discuții în acest sens între oficialii Primăriei Târgu Jiu și ai Transloc cu mai multe primării din țară. Printre acestea, Cluj Napoca, Timișoara sau Oradea. Aici, parcul auto a fost înnoit, iar autoritățile nu mai au ce face cu vechile mijloace de transport în comun. Primăria Târgu Jiu și-ar dori să le primească gratuit și să le folosească până când vor avea și târgujienii autobuze și troleibuze noi.
Directorul Transloc, Mihai Paraschiv, a explicat că s-au purtat discuții cu mai multe primării și se caută soluția juridică pentru ca aceste autobuze să poată fi preluate de Primăria Târgu Jiu: „Există posibilitatea preluării unor mijloace de transport. Multe unități din țară și-au reînnoit parcul auto prin diferite forme de finanțare, europene, guvernamentale, fonduri proprii. La Cluj, de curând, a fost înlocuit tot parcul auto și parcul rece al lor conține foarte multe mijloace de transport mult mai bune decât ce avem noi în acest moment la Târgu Jiu. În situația în care legislația permite preluarea cu titlu gratuit, pe o perioadă limitată, a unor mijloace de transport, au existat discuții și la Cluj, și la Timișoara, la Oradea, Craiova. Ar fi pe termen foarte scurt pentru că nu se mai poate circula cu aceste mijloace. E clar. Toată lumea le știe”.
Primăria Târgu Jiu a semnat un contract în valoare de 24 de milioane de euro, fonduri europene, bani pe care îi va folosi să cumpere trolee noi și să modernizeze și să extindă rețeaua de transport în comun. Lucrările sunt însă ample și, implicit, de durată. Și pentru că multe dintre autobuzele care circulă acum pe străzile din Târgu Jiu și din cartierele componente au chiar și un milion de kilometri rulați, autoritățile s-ar mulțumi și cu autobuze second hand. „Avem o promisiune de la dânșii că vor analiza situația juridică și posibilitatea de a face un transfer între UAT-uri. Este prioritatea zero înnoirea parcului auto pentru că nu trebuie să mai spună cetățenii. Știu cu ce se circulă în oraș”, a mai spus Paraschiv, la Gorj TV.