Cum sunt ajutați la școală copiii cu risc de abandon dintr-o comună gorjeană
Școala este importantă, însă mulți abandonează din cauza faptului că părinții nu mai au resursele financiare necesare. La nivel național sunt zeci de mii de elevi care nu mai merg la școală din varii motive. Se întâmplă și județul Gorj. În localitatea gorjeană Plopșoru, câțiva profesori au găsit soluția pentru a-i ține aproape pe copiii din mediile nefavorizate.
Dorința de a-i face pe elevi să nu renunțe la școală i-a făcut pe câțiva profesori din localitatea Plopșoru să acceseze un program prin care să facă un after-school special pentru copiii care provin din familii defavorizate. Este vorba despre 30 de elevi care sunt incluși la orele remediale.
”Prin activitățile noastre, pe lângă cele susținute de minister, noi am reușit să le fim alături, să-i ajutăm și să punem în legătură o altfel de predare. Le-am înțeles păsul, le-am fost alături atunci când a fost nevoie, i-am ajutat la teme. A intervenit și evaluarea, iar ei aveau multe goluri. Le întoarcem gândurile spre școală, deși mulți dintre ei s-au lăsat învinși de școală pentru că materia a fost stufoasă, noțiunile erau greu de înțeles, iar aici noi am venit cu un ajutor în plus”, a spus Cristina Iriza, profesor de română.
Dacă unii dintre ei nici măcar nu comunicau în clasă cu ceilalți colegi sau profesori, programul în care sunt i-a schimbat radical. ”Sunt mult mai deschiși și le-a crescut stima de sine, am observat acest lucru. Își spun durerea cu altă voce mult mai încrezătoare. Sunt mult mai dispuși să ne spună ceea ce asteaptă de la noi decât de la o lectie obișnuită”, a mia declarat profesorul.
Elevii sunt incântați și spun că li s-a schimbat percepția despre școală. Acum au realizat cât de importantă este.
”Ajută elevii să-și fixeze noțiunile din clasă mult mai bine.Este altfel explicat, mai detaliat. (...) Când suntem cu toți colegii ne simtim un pic mai bine. Facem patru pre cu colegii, iar două ore facem singuri. Învățăm mai mult”, au spus câțiva elevi.
Părinții se declară mulțumiți de ideea pe care au avut-o profesorii, mai ales că cei mici primesc și o masă caldă. ”O schimbare foarte mare. Eu lucrez, am serviciu, nu am timp să mă ocup, dar aici este bine. Sunt multumită. Și fetele sunt bucuroase. Sunt si sătule. Au si mâncare aici. Vin acasă cu temele făcute. E bine”, a declarat Ileana, mama a două fete.
România duce lipsă de astfel de programe în care elevii pot invăța mai mult după ore. Ministerul Educației implementase un program ”Școală după Școală”, însă nu s-a dovedit a fi un real succes, mai aleasă că abandonul școlar în România este în continuă creștere.