CFR Marfă ar putea intra în faliment

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat, miercuri, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, despre situaţia CFR Marfă, companie aflată în proces de faliment, că a prezentat Comisiei Europene trei scenarii, iar cel pe care îl preferă, fiind şi cel mai simplu, este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA. 

 
”La CFR Marfă, din păcate lucrurile sunt cele pe care le ştim, faliment, datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei”, a spus ministrul, arătând că acum compania se află acum într-o zonă de concordat, acea formă juridică, intermediară, auxiliară falimentului, insolvenţei.

Ministrul Transporturilor a afirmat că a vorbit cu comisarul european pe Transporturi şi i-a spus că are trei scenarii pe care lucrează.

”Noi încercăm de cam 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..) În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, este realitatea”, a afirmat el. 

 
 

Sorin Grindeanu a menţionat că primul scenariu, care este şi cel mai simplu, ”este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste 3 luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”.

Sorin Grindeanu a mai spus că al doilea scenariu este de a avea o OUG de dare în plată.

El a eplicat că multe din activele de la CFR Marfă sunt sub sechestru la ANAF, respectiv 2 miliarde, şi 2 miliarde sunt datorii la CFR infrastructură. ”Darea în plată înseamnă să nu vină ANAf să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a spus ministrul.

Sorin Grindeanu a prezentat şi al treilea scenariu, şi anume să se reunească CFR-urile, Călători, Marfă şi Infrastructură, un punct în plus fiind că, dintr-odată, din 4 miliarde, 2 miliarde fiind la infrastructură, ar exista o degrevare acolo.  Partea negativă, potriivit ministrului, este de contaminare la celelalte companii.

”Este de datoria mea este să le prezentăm pe toate trei şi să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem şi să ne ţinem de ele. Aş înclina pe acel scenariu valabil la nivel european, scenariul Alitalia”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Vizualizări: 939

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: