Cauciucurile de iarnă, recomandate şi vara pentru Transalpina
În plină vară, cu temperaturi ce trec și de 30 de grade Celsius, șoferilor care se aventurează pe munte și vor să tranziteze Transalpina li se recomandă să aibă în continuare cauciucuri de iarnă pentru mașină. Noaptea sunt încă temperaturi negative în vârful muntelui, iar pe marginea șoselei pot întâlni și ziua nămeți de peste doi metri, DN 67C Rânca Sebeș fiind în continuare oficial închis circulației.
Traficul ar trebui redeschis oficial pe 15 iunie, dar chiar și atunci drumarii nu vor da la o parte semnele care interzic accesul șoferilor întrucât șoseaua a rămas în continuare în custodia constructorului, asta chiar dacă Romstrade e falită și nu mai lucrează în vârf de munte.
Pe munte au început, în schimb, să ajungă turiștii, care constată că nu e nimeni pe acolo să lucreze, aceștia bucurându-se că nu sunt ținuți pe loc de drumari sau de semafoare, ca pe Valea Jiului. Doar peisajele extraordinare și mormanele de zăpadă de pe marginea drumului îi fac pe aceștia să tragă pe dreapta și să oprească motoarele. Cu pantaloni scurți, papuci și tricouri, domnișoarele sunt tentate cel mai adesea să pozeze lângă zăpada netopită încă. Bicicliștii și motocicliștii sunt însă, deocamdată, mai mulți la număr decât automobiliștii, mulți dintre ei fiind străini, după cum a constatat un craiovean care pedala ieri din greu pe Transalpina. „Am văzut mai mulți străini până acum decât români și asta pentru că ei probabil culeg informații și merg la risc în astfel de zone foarte frumoase. Ai noștri cred că sunt puțin mai leneși. Am văzut nemți, elvețieni, olandezi, toate națiile până acum, sunt pe aici pe drum împrăștiați să își facă poze cu aceste locuri superbe”, spune craioveanul.
Şoferii merg pe riscul lor
Un motociclist din Polonia, venit de unul singur pe munte, a rămas încântat de frumusețea zonei, mărturisind că nu știa că șoseaua nu este finalizată și că legal nu ar avea voie să circule pe ea. I-a plăcut însă zăpada întâlnită pe traseu și numărul destul de ridicat de vizitatori, acesta neștiind că, în Rânca cel puțin, sunt destui cei care fac drum întors atunci când văd indicatorul cu accesul interzis. Șeful Drumurilor Naționale din Gorj, Ion Tudor, confirmă faptul că splendoarea de șosea este, de fapt, un șantier în lucru, aflat în custodia constructorului și, ca urmare, șoferii care se aventurează pe acolo o fac pe propria lor răspundere. „Sunt ciobani care urcă la munte, oameni care lucrează la pădure, la exploatări forestiere, și nu putem interzice accesul în totalitate. Semnele sunt puse, cine nu le respectă își asumă responsabilitatea. E bine de știut că la peste 2000 de metri altitudine este încă zăpadă și frig noaptea, chiar sub zero grade. Așadar cauciucurile de iarnă sunt bine venite în asemenea condiții, iar cine nu le are, de asemenea, își asumă consecințele”, spune Tudor.