Călin Lemnaru, despre culisele organizării unui Revelion de neuitat

Se anunţă o petrecere exclusivistă, de Revelion, la restaurantul de pe Insuliţa Jiului din Târgu Jiu. Peste 1.500 de persoane vor fi prezente, pentru alte sute de doritori nemaifiind locuri. Organizatorii le-au pregătit invitaţilor un meniu cu cele mai rafinate mâncăruri şi băuturi, iar cei mai îndrăgiţi artişti ai momentului vor întreţine atmosfera. Călin Lemnaru, managerul grupului de firme Anna, a vorbit despre acest eveniment şi despre munca depusă pentru organizarea lui.  

Reporter: Organizaţi o mare petrecere de Revelion la restaurantul de pe Insuliţa Jiului. Câţi invitaţi aveţi?

Călin Lemnaru: Sunt circa 1.500-1.600 de invitaţi, la dispoziţia cărora se vor afla aproximativ 250 de angajaţi ai grupului nostru de firme. Avem peste 100 de ospătari, picoli, personal de curăţenie, de întreţinere, curent, gaze, canalizare în noaptea respectivă, şoferi, practic toată lumea participă, chiar dacă nu neapărat în noaptea respectivă. Este extraordinar de greu să-l organizezi, începând de la configurarea aranjamentelor... În ceea ce priveşte participanţii, nu am putut onora cererile a aproximativ 500 de persoane. Comparativ cu anii trecuţi, cererile pe care nu le-am putut onora sunt mult mai mari.

Rep.: Care va fi meniul la petrecerea de Revelion?

C.L.: În ceea ce priveşte aperitivul, am încercat să aducem ceva din bucătăria internaţională: piept de raţă, terină de vită, caviar, brânză de capră, specifice bucătăriei internaţionale, pe partea de aperitiv principal. În secundar, venim şi cu partea de aperitiv tradiţional românesc, unde întâlnim şi muşchiul file afumat de casă, şi cârnăciorii, şi slăninuţa, dar şi ouăle umplute, salata de boeuf, gulaşul. Vom avea şi tocanul de miel sau pomana porcului, care se vor prepara afară, la ceaune, în faţa invitaţilor. Deci va fi ceva nou faţă de anii precedenţi. De asemenea, avem o parte de bar extraordinar de bine pregătită, cu 8-10 tipuri de cocktail-uri, cu 3-4 tipuri de vinuri, cu încă atâtea tipuri de whiskey, cu fel de fel de vodkă, de coniac, jagermeister, de preparate din acestea de bar care să mulţumească pe toată lumea. An de an încercăm să aducem câte ceva nou. Avem personal foarte bine calificat şi multe noutăţi în meniu, comparativ cu anul trecut. Am introdus, la peşte, sturionul. Este în premieră în Gorj, poate şi în Oltenia. Este un produs pe care vrem să-l lansăm anul viitor pe piaţă pentru evenimentele curente.  

Rep.: Cine va întreţine atmosfera de Anul Nou la restaurantul Anna Events?

C.L.: A fost foarte greu de realizat programul artistic, dar am reuşit să aducem câţiva solişti de renume. Este vorba de Niculina Stoican, Petrică Mâţu Stoian, Royal HD de la Hunedoara, şi de câteva vedete locale: Nicoleta Lăcătuşu, Elisabeta Vasile. Mai avem doi DJ de la Timişoara şi un DJ local. Tot programul artistic este în exclusivitate pentru noi, nu vor mai cânta în altă parte, este specificat asta prin contractele pe care le-am încheiat.

Rep.: Când aţi început pregătirile?

C.L.: Pregătirile au început undeva prin luna august. Primul pas care se face întotdeauna este programul artistic. Este foarte greu să aduci un solist de muzică populară sau de muzică uşoară şi să-l convingi să cânte numai la tine. Apoi am început să procurăm materia primă. Mare parte este adusă din exterior, din Germania, Italia, Austria, chiar şi din Franţa, pentru că punem accent pe calitatea produselor finite.  

Rep.: Dat fiind faptul că vor lucra în noaptea dintre ani, angajaţii dvs. când sărbătoresc Revelionul?

C.L.: Aţi amintit de elementul principal al Revelionului. Elementul principal nu este mâncarea sau băuturile, nu sunt scaunele, mesele, ci angajaţii, membrii echipei noastre. Ei sunt cei mai importanţi. Pe ei ne bazăm, ei conferă identitatea şi unicitatea grupului nostru de firme, cu ei am avansat, cu ei am urcat şi pentru asta le mulţumesc foarte mult, ei sunt cei care mă ajută cel mai mult. În data de 1 ianuarie, seara, au o petrecere doar pentru ei, la care vor participa 500-600 de persoane. Toţi angajaţii firmei, cu copii, soţi şi soţii.

Rep.: Ce investiţii aţi făcut anul acesta în ceea ce priveşte echipamentele de lucru necesare în bucătărie?

C.L.: Nu se poate face performanţă fără oameni buni, şi fără utilaje. Toată lumea spune că dacă ai utilaje şi roboţi înlocuieşti oamenii. Nu e adevărat, nu poţi înlocui oamenii, dar nici oamenii nu pot să ducă un produs la nivel competitiv fără un aragaz, fără un cuptor bun, fără o friteuză bună. Utilajele sunt esenţiale şi am investit destul de mult în acestea. Mergem anual la 3-4 târguri de profil din Europa, în special în Italia. Am fost anul acesta la Host, la Milano, la un târg de industrie alimentară care se organizează o dată la doi ani şi unde participă cele mai mari firme de profil din Europa şi din lume. Foarte mult din ce am câştigat în anii precedenţi am investit anul acesta. Noua investiţie, Riviera, nu este ceva de ici, de colo.

Rep.: Prin târg se vorbeşte că este ultima petrecere de Revelion pe care o mai organizaţi. Este adevărat?

C.L.: Da, este posibil. E foarte multă muncă. Multă, multă muncă şi poate mulţi cred că eu câştig enorm de mult. Nu se câştigă foarte mulţi bani în noaptea de Revelion, pentru mine noaptea de Revelion este marketing, este reclamă. Nivelul de solicitare al echipei este prea mare după un an de muncă. Noi avem luni mai lejere în ianuarie, februarie, dar din martie începem să muncim din greu. Angajaţii noştri au şi ei nevoie de o perioadă de vacanţă, de relaxare, după un an de muncă. Dacă vom decide să nu mai organizăm petrecerea de Revelion, începând de anul viitor, nu va fi din cauză că profitul este mic, ci pentru că ne gândim în primul rând la angajaţii noştri. Niciodată nu am făcut petrecerea de Revelion pentru profit.

Vizualizări: 24,962

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: