Şoferii Transloc, în grevă. Director: Nu e un salariu de neglijat!

Greva de avertisment de două ore de joi dimineaţa nu a fost deloc o glumă şi are toate şansele să devină o grevă generală peste câteva zile. Totul depinde de negocierile care ar trebui să aibă loc între sindicate şi administraţie şi care, deocamdată, se poartă doar prin intermediul mass-media, fiecare parte apărându-şi punctul de vedere. Supărările şoferilor grevişti de la Transloc pornesc de la salariile pe care le au.

În timp ce directorul societăţii, Vasile Căilean, vorbeşte despre lefurile frumoase pe care le-ar încasa subordonaţii săi care stau toată ziua la volan, greviştii vin şi arată fluturaşul de salariu pe care scrie negru pe alb sume mai mici decât cele povestite de şeful societăţii de transport local. „Fix 1864 de lei am de luat luna aceasta şi eu şi colegul meu. Dacă i se pare cuiva un salariu bun, nu are decât să creadă lucrul acesta, dar eu zic că e motiv pentru a protesta. Pe cei de la conducere nu îi interesează de noi nici la salariu şi nici cu ce ieşim în trafic. Maşinile sunt vechi, iar pe traseu staţiile sunt pline cu maşini parcate la întâmplare. Veniţi cu noi la Drăgoieni şi o să vedeţi cum facem coadă kilometrică în spatele nostru că trebuie să oprim direct în stradă ca să coboare oamenii”, spune unul dintre şoferii grevişti.

 Bani pentru majorări de la şefi

Liderul sindical Vasile Brânzan are o soluţie pentru sursa de majorare a salariilor colegilor săi. El spune că pentru fiecare şofer a solicitat administraţiei o creştere de 50 de bani pentru ora de muncă pentru a compensa mutarea contribuţiilor sociale de la angajator la angajat de la începutul anului.

„Noi nu am cerut o mărire de salariu, ci drepturile care ni se cuvin după ce s-au trecut contribuţiile de la angajator la angajat. Am cerut o sumă modică, de 50 de bani pe oră pentru fiecare salariat. Banii se găsesc, nu se pune problema că nu sunt bani. Îi căutăm la cei din Consiliul de Administraţie care încasează aproape 10.000 de lei pe an în condiţiile în care au dus societatea în cap. Nu au făcut nimic pentru societate, circulăm cu maşini vechi, dar plătim lunar aproape un miliard de lei vechi pe reparaţii la hârburile astea, în loc să fi făcut un credit bancar şi să plătească rate la nişte maşini noi cu sumele astea. Când plouă mult să veniţi să vedeţi cum e în curtea societăţii, că îţi trebuie barcă să mergi de la o maşină la alta. În atelierul de reparaţii s-au spart geamurile şi s-au înlocuit cu ceva care obturează complet lumina naturală. Merg becurile toată ziua şi toată noaptea şi plătim la curent în loc să facem altceva cu banii”, afirmă Brânzan, lista sa de nemulţumiri fiind mult mai lungă.

 Căilean n-a crezut în grevă

Nu toţi şoferii de la Transloc au participat la acţiunea de protest, unii dintre ei preferând să îşi facă traseele pe mai departe. Asta spre norocul călătorilor care aşteptau în staţii şi nu ştiau de ce nu mai vine cursa după care au stat şi câte o jumătate de oră. „Sincer să fiu, nu mă aşteptam să fie această grevă de avertisment de două ore. Nu era nici momentul şi nici cazul pentru că salariul lor mediu net e între 2400 şi 2700 de lei. Nu mi se pare un salariu de neglijat. Este falsă acea cerere de 50 de bani. În acest moment nu se poate face nicio majorare de salariu, mai ales că în septembrie ne expiră Contractul Colectiv de Muncă şi de abia atunci putem negocia majorări salariale. Le arăt bugetul de venituri şi cheltuieli din care reiese clar că nu se poate face o asemenea majorare”, a menţionat directorul Vasile Căilean.

Şeful Transloc le cere şoferilor nu doar să aibă răbdare până în septembrie la negocierea noului CCM, ci şi să creadă în proiectul prin care Primăria Târgu Jiu speră să obţină finanţare europeană pentru modernizarea completă a parcului auto al Transloc.

Vizualizări: 1,000

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: