Rovinari va avea de azi un nou şef la primărie
Liberalii au renunţat la ambiţia de a ţine blocată primăria Rovinari până la soluţionarea de către judecători a contestaţiei depuse de Laurenţiu Chivu, căruia prefectul i-a încetat mandatul vineri, 4 septembrie. După mai bine de zece zile în care nu s-au putut face plăţi, în care funcţionarii publici şi asistaţii social nu şi-au primit banii, în care a fost pusă în pericol licitaţia pentru anveloparea blocurilor, Consiliul Local Rovinari a fost convocat marţi, la ora 15.30, pentru o şedinţă „de îndată”. Va fi desemnat un consilier care să fie ordonator de credite, până la alegerea unui viceprimar cu atribuţii de primar.
Primăria Rovinari trebuia să organizeze luni o licitaţie pentru desemnarea antreprenorului care să se ocupe de reabilitarea termică a cinci blocuri din oraş,H1, I1, I4 , R1, M1. Pentru ca această licitaţie să aibă loc, mai întâi trebuia constituită o comisie prin dispoziţia ordonatorului care să trieze ofertele. Ori la primăria Rovinari în prezent nu există un ordonator de credite, după ce viceprimarul Laurenţiu Chivu cu atribuţii de primar a fost exclus din partid, pierzându-şi astfel toate calităţile pe care le avea la primărie. Astfel stând lucrurile, această investiţie este pusă sub semnul întrebării. Trei oferte au fost depuse la primăria Rovinari de firmele interesate să anvelopeze blocurile pentru care urma să aibă loc licitaţia. Numai că licitaţia nu a mai avut loc. Lucrările, conform contractului de finanţare, trebuiesc finalizate şi achitate până la 31 decembrie. Ministerul Dezvoltării a alocat 50% din suma aferentă acestor lucrări, circa 1.7 milioane lei, iar restul fiind asigurat de primărie, care, ulterior, să recupereze prin taxe de la cetăţeni 20% în decursul a 10 ani, iar diferenţa, de 30% din bugetul local. Primăria a și contractat un credit de 1.350.000 lei pentru a putea asigura cofinanțarea. Numai că, cel mai probabil, această investiție nu se va mai face.
Consilierul cu atribuții de primar, ales astăzi
Situația de la Rovinari ar putea fi deblocată ușor dacă partidul care are majoritate în Consilul Local ar desemna, chiar și pentru o perioadă determinată, un consilier care să preia atribuțiile primarului. În acest caz, PNL este cel care deține majoritatea în Consiliul Local. Dacă inițial liderii liberali au anunțat că așteaptă ca magistrații să se pronunțe în cele două acțiuni înaintate în instanță de fostul viceprimar cu atribuții de primar Laurențiu Chivu la ordinul de încetare a mandatului de consilier local, acum au revenit asupra decizie, mai ales că instanța nu a stabilit nici măcar termen de judecată la niciuna dintre acțiuni.
Liberalii spun că au convocat pentru marți, 15 septembrie, o ședință de îndată a Consiliului Local la Rovinari, în care vor alege un consilier care să preia atribuțiile de primar. "Marți se stabilește cine va fi consilierul care preia atribuțiile de primar. E o ședință de îndată convocată pentru ora 15.30. Înainte de ședință ne vom întâlni și vom stabili care dintre consilieri va fi propus. Încercăm să rezolvăm astfel o parte din probleme, ce se poate rezolva acum, rapid", a spus Dan Vâlceanu, co-preşedintele PNL Gorj.
Sute de rovinăreni afectați
Câteva sute, poate chiar mii de cetățeni din Rovinari sunt afectați de lipsa unui ordonator de credite la primăria Rovinari. După decesul primarului Dorin Filip, frâiele instituției au fost preluate de viceprimarul Laurențiu Chivu, care ulterior l-a lăsat pe administratorul public al orașului, Constantin Podaru, fără calitatea de ordonator de credite. Conducerea PP-DD, pe listele căruia a fost ales consilier local Chivu, l-a exclus din partid. Astfel Chivu și-a pierdut calitatea de consilier local, dar și de viceprimar cu atribuții de primar. O dată cu plecarea lui Chivu de la primărie au început să apară probleme pentru comunitatea locală. Cei peste 120 de salariați ai primăriei nu și-au luat lefurile care trebuiau să le intre în conturi încă de pe data de 10 septembrie. Şi cele 300 de cadre didactice așteaptă să-și primească salariile, dar și cei peste 100 de asistați social și însoțitorii persoanelor cu handicap. Afectați sunt și cei 150 de angajați ai firmei Apă Canal Salubritate a Consiliului Local, care are lucrări numai cu primăria. Totodată, cetățenii care vor să-și înscrie autoturismele nu pot ridica documentele, pentru că nu are cine le semna.