Probleme multe, soluții zero pentru Ambulanța Gorj
Raportul Corpului de Control al Prefecturii Gorj în ceea ce privește activitatea de la Serviciul Județean de Ambulanță a fost finalizat. Prefectul de Gorj, Marcel Iacobescu, spune că cea mai bună soluție este demisia actualului manager. Așa a făcut și fostul prefect, care a înlocuit directorul în urma unor controale, dar problemele nu au dispărut.
Cele mai multe nereguli au fost constatate la nivelul documentelor. De exemplu, angajații Prefecturii Gorj au descoperit faptul că anumite facturi privind achiziționarea unor tuburi de oxigen nu erau înregistrate în contabilitate.
O altă neregulă este legată de neasigurarea personalului medical pe ambulanțe, fiind vorba despre medici. Prefectul de Gorj spune că au fost descoperite chestiuni de natură penală, iar raportul va fi transmis către Ministerul Sănătății și poliție.
”Concluziile nu sunt deloc îmbucurătoare. Sunt multe aspecte și fapte de natură penală. Vom înainta raportul organelor de cercetare, mai exact poliției și către Ministerul Sănătății cu propunerea pentru a schimba managementul. Din câte știu eu, la Serviciul de Ambulanță sunt 9 medici. Când știe că are multe lipsuri, nu ar trebui să dai concedii. Sunt anumiți bolnavi care au nevoie de medic. Nu spun că medicii care sunt nu muncesc, îi înțeleg și pe dânșii. Datoria managerului este aceea de a coordona activitatea și de a găsi soluții și modalități”, a spus prefectul Iacobescu.
De sărbători au fost situații în care nu a fost niciun medic pe schimb. Din cei nouă medici, unul este manager și face gărzi în weekend, trei sunt pe dispecerat, iar cu ceilalți, oricât i-ai roti, nu poți acoperi trei schimburi și sfârșitul de săptămână. Iar concediul este și pentru medici un drept legal. Singura soluție este aducerea de medici, dar din motive neclare, nimeni nu s-a înscris la concursurile organizate în ultimii ani.