Funcționari puși să plătească bradul de 100.000 de euro
Sentință definitivă a Curții de Apel Craiova, care a stabilit că bradul de 100.000 de euro pe care Primăria Târgu Jiu l-a achiziționat în 2015 pentru sărbătorile de iarnă trebuie plătit din buzunarele unor funcționari. Asta pentru că achiziția nu s-ar fi făcut legal.
Cei care vor scoate câte o sută de mii de lei din conturi sunt Narcisa Cristea, Marius Ionescu, Ionuț Jilăveanu, Constantin Răduțoiu și Doru Brânzan, toți directori sau șefi de servicii la acea vreme.
“Respinge recursurile reclamanţilor Cristea, Ionescu, Jilăveanu şi Răduţoiu, ca nefondate. Admite recursul Primarului Mun. Tg. Jiu şi casează în parte sentinţa în sensul că respinge acţiunea formulată de către Brînzan Doru, ca nefondată. Menţine restul dispoziţiilor sentinţei. Definitivă. Pronunţată azi 5.04.2022 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, a fost decizia Curții de Apel Craiova din 5 aprilie.
Sumele au fost imputate prin decizii ale primarului Marcel Romanescu din 30 octombrie 2017, iar salariații menționați au încercat să le anuleze în instanță.
Fiecare a cerut anularea dispoziției “prin care i s-a imputat suma de 100.275,6 lei, reprezentând cota parte a reclamantei dintr-un presupus prejudiciu adus bugetului local în cuantum total de 501.378,11 lei, precum și suma de 13.352 lei, reprezentând cota parte a reclamantei din majorări/dobânzi și penalități totale”.
Deciziile primarului au fost date în baza unui raport de inspecție fiscală care a stabilit ca primă măsură: „Conducerea Primăriei Municipiului Târgu Jiu va lua măsuri în vederea recuperării sumei totale de 601.653,71 lei de la beneficiarii acesteia sau de la persoanele vinovate de angajare și plata acesteia. Persoanele responsabile cu ducerea la îndeplinire a acestei măsuri sunt Consiliul Local al Municipiului Târgu Jiu, Primarul Municipiului Târgu Jiu și Secretarul Municipiului Târgu Jiu”.
O a doua măsură a fost: „Conducerea Primăriei Municipiului Târgu Jiu va lua măsurile care se impun în vederea încasării sumei totale de 80.112,16 lei reprezentând majorări/dobânzi și penalități de întârziere calculate până la data de 27.09.2017, de la persoanele vinovate de angajarea și plata sumei de 601.653,71 lei, și va lua măsuri în vederea calculării și încasării dobânzilor, penalităților și/sau majorărilor de întârziere, aferente perioadei scurse de la data de 28.09.2017, până la recuperarea integrală a sumei de mai sus.”
Echipa de inspecție a constatat că Primăria Municipiului Târgu Jiu a efectuat plăți nelegale către Romlux Lighting Company S.A. în sumă de 601.653,71 lei, inclusiv TVA.
Inspectorii fiscali au motivat pe zeci de pagini de ce achiziția a fost ilegală, pe scurt, salariații primăriei nefiind acoperiți de hârtii.