Electroputere Craiova se închide în decembrie

Electroputere Craiova se va închide în luna decembrie, când ultimii angajaţi vor finaliza cea din urmă comandă - reparaţia unui transformator de 440 MVA pentru Centrala de la Cernavodă, care a fost executat tot aici, în urmă cu mai bine de 30 de ani, iar acum a fost adus la reparat.

"În iunie 2019, am fost anunţaţi că se va restructura personalul existent şi va rămâne o formulă restrânsă. După ce s-au dat primele preavize în luna iunie, la Divizia Motoare Electrice, a urmat a doua înştiinţare de disponibilizare prin care ne-au anunţat că se închide activitatea operaţională, deci activitatea de producţie. Ceva era de bănuit, deoarece din 2019 nu s-au mai luat contracte noi, pentru ca personalul existent să poată lucra şi să îşi ia salariile. Motivele au fost pierderile pe care Electroputere le-a generat din activitatea de producţie, care au crescut în fiecare an, la 8-9 milioane de euro ş.a.m.d.. E un singur produs la care se lucrează acum, un transformat de 440 MVA pentru Centrala de la Cernavodă, care a fost executat tot în Electroputere acum 30 şi de ani şi acum a venit la reparat. A mai fost un transformator de 280 MVA pentru Grecia, dar s-a renunţat la acesta. Cum se termină acest transformator, cum vor primi preavize angajaţii care l-au executat", a declarat liderul Sindicatului Electroputere Craiova, Cătălina Tibeică.

Potrivit sursei citate, când a început ultimul val de disponibilizări, erau 555 de persoane, din care s-au disponibilizat în primă fază 296 şi acum se disponibilizează diferenţa, şi personal muncitor şi personal TESA. "La Divizia de Maşini Rotative deja s-a închis activitatea, personalul a fost disponibilizat, utilajele au fost conservate, adică acoperite cu folie şi lăsate să stea acolo până cine ştie când", a mai spus Tibeică.

În fază iniţială, Electroputere a avut patru divizii: aparataj-electric, care s-a desprins de Electroputere şi a fost preluată de unul dintre foştii directori, care a şi plecat din fabrică, Divizia de Maşini Electrice Rotative, Divizia de Transformatoare şi Divizia de locomotive, care acum câţiva ani a fost preluată de Gruia Stoica, iar reparaţiile de locomotive se fac la Reloc, firmă aflată peste drum de Electroputere. Înainte de iunie 2019 au fost disponibilizări colective, adică persoanele care au dorit să plece au plecat voluntar cu plăţi compensatorii, cum pleacă şi ultimii angajaţi, în funcţie de vechime, adică un coeficient de 0,2 salarii la anul de muncă.

Angajaţii care au mai rămas susţin că iniţial pentru ei a fost un şoc când au văzut că nu se mai iau contracte, deşi piaţă exista, inclusiv pe intern. Numai pentru fosta Electrica, ce îşi reface reţeaua, a avut comandă de circa 100 de transformatoare, însă patronul a continuat să trimită pentru plata salariilor şi a celorlalte cheltuieli circa două milioane de euro lunar.

Curtea de Conturi a României susţinea, în raportul public aferent anului 2015, că Al-Arrab Contracting Company Limited a încălcat contractul de privatizare a Electroputere SA Craiova încheiat cu AVAS în anul 2007 prin care a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni, întrucât nu a îndeplinit angajamentele asumate, inclusiv pe cele legate de menţinerea a 3.353 salariaţi în cel de al cincilea an investiţional.

Sursa: AICI

Vizualizări: 3,660

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: