Despre diferentele intre headline si title tag in seo cu un expert, Dan Bradu
Nu conteaza daca este o fictiune sau o non-fictiune: A veni cu un titlu bun poate fi cea mai grea parte din orice proiect pentru unii autori independenti. Pentru a face lucrurile si mai dificile, in zilele noastre, scriitorii nu pot sa scrie pur si simplu un antet si sa plece - exista multe tipuri diferite de titluri pe care scriitorii trebuie sa le trateze.
Cand scrieti pe Web, etichetele de titlu sunt cele mai importante, dar cum difera acestea de alte titluri, mai mari sau mai mici? Pe website-ul Dan Bradu, poti gasi cele mai interesante articole despre SEO.
Titlul clasic al stirilor.
“Titlurile de stiri provin de obicei din traditia ziarelor, a carei singura cerinta era sa rezume continutul unui articol si sa se incadreze intr-o anumita cantitate de spatiu. Acestea ar trebui sa fie scurte si dramatice pentru atragerea cititorilor”, ne precizeaza Dan Bradu, senior seo la DanBradu.com.
Iata cateva exemple celebre din istorie: Oamenii merg pe luna (The New York Times, 1969), Corpul fara cap in barul topless (New York Post, 1983), Un asasin il ucide pe Kennedy - Lyndon Johnson a depus marturie (Chicago Tribune, 1963), "Am vazut marea venind, am alergat toti. Dar Dumnezeu salveaza putin "(The Times of India, 2004), Mandela merge liber astazi (City Press, 1990),etc.
Cand vine vorba despre titluri de stiri, de obicei daca sunt mai scurte, cu atat mai bine. De asemenea, titlul ar trebui sa fie dramatic sau inteligent, pentru a atrage atentia unei persoane. De fapt, daca sunt catastrofale, este o zi de stiri extraordinara. Titlurile ca acestea au o cantitate destul de mare de libertate. Puteti utiliza propozitii, fragmente, citate, fraze sau chiar un singur cuvant.
De obicei, titlurile de stiri trebuie sa se incadreze intr-o anumita cantitate de spatiu, care variaza in functie de aspectul paginii si dimensiunea fontului. In functie de tipul de poveste si de pozitia sa pe pagina, editorii au mai mult sau mai putin de lucru. Intrati, transmiteti faptele in mod dramatic si apoi iesiti: Astea sunt de fapt titlurile de stiri.
In timp ce da, o eticheta de titlu ar trebui sa includa un titlu intr-un fel, ele nu sunt aproape deloc ca un titlu de stiri clasic. O eticheta de titlu este ceea ce un vizitator va vedea pe Google inainte de a da clic pe pagina.
De asemenea, ea apare in partea de sus a browserului. Pentru optimizarea motoarelor de cautare (cunoscuta si sub numele de optimizare SEO), eticheta de titlu include adesea cuvinte cheie populare. Nu ar trebui sa fie o sentinta; Totusi, ar trebui sa fie usor de citit. De asemenea, marca trebuie mentionata la un moment dat, daca se intampla pe site-ul companiei.
Iata cateva exemple de bune practici pentru scrierea tagurilor de titlu pentru scopuri SEO:
Primele cateva cuvinte ar trebui sa fie cuvinte cheie populare si sa fie relevante pentru ceea ce reprezinta pagina/despre ce este pagina.
Continutul trebuie sa fie usor de citit si corect din punct de vedere gramatical. Nu ar trebui sa fie compusa din propozitii, ci din fraze scurte.
Utilizatorii ar trebui sa poata citi rapid eticheta de titlu si sa ia o decizie in aproximativ o secunda daca doresc sau nu sa faca clic pe ea. Includeti numele marcii sau al companiei la sfarsitul etichetei de titlu.
Daca exista spatiu, includeti cateva cuvinte despre particularitatile acestei companii. Eticheta titlului trebuie sa aiba intre 55 si 70 de caractere, inclusiv spatiile.
Multumesc domnului Dan Bradu, unul dintre cei mai vechi experti in optimizare seo din Romania pentru sfaturile pertinente pe care ni le-a furnizat pentru scrierea acestui articol.