Câte dosare au depus minerii la Casa de Pensii și de ce întârzie răspunsul instituției
Peste patru mii de mineri și energeticieni au depus dosare la Casa de Pensii Gorj pentru recalcularea pensiei ori pentru a ieși din câmpul muncii. Reprezentanții instituției anunță că au nevoie de un soft care să-i ajute să urgenteze demersurile, dar va mai dura până când această aplicație informatică va putea fi folosită la nivelul instituției.
Este și motivul pentru care termenul de 45 de zile pentru soluționarea cererilor înregistrate la Casa de Pensii nu va fi respectat. “În momentul de față ne aflăm în imposibilitatea de a respecta acest termen, pe de-o parte din cauza lipsei aplicației informatice, iar pe de altă parte din cauza lipsei adeverințelor de asimilare. Vrem pe această cale să asigurăm toți pensionarii, respectiv viitorii pensionari, că imposibilitatea respectării acestui termen legal de 45 de zile de la data înregistrării cererii nu le va afecta drepturile bănești, respectiv data de la care li se cuvin drepturile de pensie”, au anunțat reprezentanții Casei de Pensii Gorj.
Până în prezent, la Casa Județeană de Pensii Gorj, s-au înregistrat 4.309 cereri depuse în baza Legii nr.74/2022. Cele mai multe, 3.753 sunt cereri de recalculare, iar 556 sunt cereri pentru deschiderea drepturilor de pensie (cazuri noi).
De ce nu se respectă termenul de 45 de zile
În același comunicat, Casa de Pensii a explicat și cum stau lucrurile cu adeverințele de asimilare. În momentul de față, dacă s-ar respecta termenul de 45 de zile, spune Casa de Pensii Gorj, dosarele ar risca să fie respinse:
„Conform prevederilor Legii nr.74/2022, dosarul de pensie trebuie să cuprindă obligatoriu și adeverințele de asimilare. Potrivit prevederilor legale, CJP Gorj are obligația de a soluționa în termen de 45 de zile de la depunere cererile înregistrate. În momentul de față ne aflăm în imposibilitatea de a respecta acest termen, pe de-o parte din cauza lipsei aplicației informatice, iar pe de altă parte din cauza lipsei adeverințelor de asimilare. În momentul de față, dacă am respecta acest termen, toate cererile depuse și înregistrate care nu conțin adeverințele de asimilare, ar fi soluționate prin decizie de respingere, cetățeanul având astfel de suferit”.
Odată ce vor avea la dispoziție versiunea nouă de soft, unde să fie introduse datele solicitanților, s-ar putea emite circa 150 de decizii pe săptămână. “Precizăm că vor avea prioritate cazurile noi, adică persoanele ale căror drepturi de pensie urmează a fi deschise”, se mai arată în același comunicat.