Cât costă transportul unui pacient, cu ambulanța, între clădirile spitalului
Situație complicată între Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu și Serviciului de Ambulanță Gorj! Spitalul are facturi restante către Ambulanță, pentru comenzile venite pentru transportul pacienților, iar Ambulanța nu vrea să mai onoreze comenzile venite de la spital până când nu se achită facturile.
Tarifele practicate de ambulanță au crescut de opt ori, iar spitalul nu a anticipat aceste majorări. Pe de altă parte, unele facturi sunt uriașe. De exemplu, transportarea unui pacient de la spitalul 700 la cel de pe Tudor ajunge la 6-700 de lei.
Supărarea conducerii Ambulanței nu este numai datoria înregistrată de spital.
"De la începutul anului și până în prezent s-a funcționat pe bază de comenzi, iar facturile s-au tot strâns. Noi am fost nevoiți să majorăm tarifele pentru a ne adapta la costurile generale actuale și am făcut asta în urma unui control pe care Prefectura Gorj l-a efectuat la Serviciul Județean de Ambulanță. Pentru transportul unui pacient între două clădiri ale Spitalul Județean, unitatea trebuie să plătească 600-700 de lei. În banii aceștia intră absolut toate cheltuielile pe care noi le avem prestând serviciul respectiv. Un aspect care nu este luat în calcul și nu este decontat, să spunem așa, este tracasarea de care au parte angajații noștri, de orele pe care le petrec pe holurile spitalului, pe la ușile secțiilor de specialitate. În tot acest timp, când un echipaj așteaptă, să zicem pentru simplul consult cardiologic al unui pacient cu fractură, care urmează să fie operat, un alt gorjean poate are nevoie urgentă de o ambulanță iar noi nu o putem trimite din cauza cunoscutului deficit de personal", a afirmat Traian Constantinescu, managerul Serviciul Județean de Ambulanță Gorj.
Soluția pentru ar putea fi chiar la Spitalul Județean de Urgență Târgu Jiu.
"Spitalul are două ambulanțe. Dacă s-ar face demersurile necesare acestea ar putea fi folosite la același nivel cu ambulanțele noastre. Dacă acele autospeciale ar funcționa cu asistent, spitalul nu ar mai avea nevoie de serviciile noastre decât în cazuri grave, care ar necesita o ambulanță de tip C, cu medic", a mai afirmat Constantinescu.
În încercarea de a găsi o soluție, toți factorii implicați s-au pus la "masa discuțiilor", iar mediator este Prefectura Gorj. ”Mă gândesc că cei de la Ambulanță și-au făcut un tarif pe care pot să-l justifice, un tarif care are o bază de calcul și câteva elemente în spate. Vom discuta pe aspectele astea și sper să rezolvăm situația, pentru că la momentul de față spitalul nu poate beneficia de serviciile ambulanței, întrucât nu s-au înțeles asupra tarifului practicat”, a explicat prefectul Marcel Iacobescu.
Concluziile, în zilele următoare...