A murit un detectiv care a prins hoții din Marele jaf al trenului
Leonard "Nipper" Read, un detectiv britanic faimos care a prins hoții din Marele jaf al trenului, a murit la vârsta de 95 de ani.
Leonard Read era considerat unul dintre cei mai importanți detectivi din istoria Scotland Yard.
Printre anchetele celebre la care a lucrat regăsim și Marele jaf al trenului, din 1963. Acesta este cel mai faimos jaf al unui tren din întreaga istorie, după ce o echipă de 17 hoți a reușit să fure 2.6 milioane de lire sterline.
Read s-a născut la Notthingam, în 1925, și a abandonat școala la vârsta de 14 ani. S-a înrolat în marina britanică în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial și a devenit polițist în 1947.
Rolul pe care l-a avut în prinderea hoților din Marele jaf al trenului i-a propulsat cariera, iar în 1964 a primit poate cel mai important caz al carierei sale: Kray. El i-a trimis după gratii pe Ronnie și Reggie Kray, oamenii care conduceau crima organizată din Londra în anii '60.
De asemenea, recent s-a stins din viață și Dennis Aris, primul jurnalist care a ajuns la fața locului la Marele jaf al trenului.
Dennis Aris a fost un muzician, care în paralel era și jurnalist. El rămâne în istorie ca fiind primul jurnalist care a aflat că trenul a fost jefuit, după ce a primit un pont.
Cum a avut loc Marele jaf al trenului
Marele jaf al trenului a avut loc pe 8 august 1963, când o echipă formată din 17 hoți a atacat un tren ce se deplasa la Glasgow la Londra.
Echipa de hoți a atacat trenul și a furat 2.6 milioane de lire sterline, echivalentul a 100 de milioane de dolari în banii din zilele noastre.
Hoții au primit pontul de la un ofițer de securitate, al cărui nume nu a fost cunoscut niciodată. Ei au aflat astfel traseul exact și ora la care se va face transportul.
În plus, au știut că în tren se vor afla de 9 ori mai mulți bani decât de obicei deoarece transportul se efectua după o sărbătoare.
De asemenea, au avut informații clare că în tren nu vor exista polițiști sau ofițeri de securitate, astfel că misiunea lor a fost foarte ușoară.
Trenul a fost oprit cu ajutorul unui semafor fals, pe care ei l-au montat, iar apoi mecanicul locomotivei și ajutorul său au fost loviți și imobilizați.
Au transportat banii cu ajutorul unui camion la o fermă din apropiere, iar apoi, ascultând frecvențele poliției, au plecat cu două mașini Land Rover ce aveau același număr de înmatriculare.
Polițiștii le-au descoperit rapid ascunzătoarea, mai ales că aceasta nu a fost incendiată așa cum hoții plănuiseră inițial.
Hoții au împărțit banii în 17 părți egale și s-au ascuns, iar unii au părăsit chiar Marea Britanie.
Spre exemplu, liderul hoților din Marele jaf al trenului, Bruce Richard Reynolds, a fugit mai întâi în Mexic, iar în 1968 s-a întors în Marea Britanie și a fost reținut.
Ronnie Biggs a fost prins în 1964, dar a evadat după câteva luni, și-a făcut operații estetice și s-a mutat apoi în Australia și Brazilia. Povestea lui a fost considerată cea mai spectaculoasă dintre cea a hoților din Marele jaf al trenului.
În total, 14 dintre cei 17 hoți au fost arestați în cele din urmă, iar mulți dintre ei au murit între timp. În schimb, trei dintre ei nu au fost prinși și identitatea lor nu este cunoscută nici până astăzi.
În plus, o mare parte din suma furată nu a fost recuperată vreodată.