Ponta a găsit motivul pentru care Cârciumaru i-ar putea cere demisia
Premierul Victor Ponta a prezentat zilele acestea intențiile pe care Guvernul le are în privința construirii unor autostrăzi în România în următorii ani, Gorjul fiind la fel de izolat în proiectele respective ca și până acum. La Târgu Jiu nici un politician nu a reacționat la neincluderea zonei în vreunul din proiectele ce ar putea fi realizat în următorii ani, deși promisiuni electorale despre o autostradă Deva – Craiova paralelă cu Jiul au tot fost făcute.
Un vicepreședinte al PNL la nivel central, Cristian Buican a reacționat însă pentru a-și apăra zona din care provine, Vâlcea, și i-a cerut demisia ministrului marilor proiecte, Dan Șova, care a renunțat la autostrada Sibiu – Pitești, una care îi interesează în mod direct și pe gorjeni.
Șeful Guvernului consideră însă că nu sunt motive să-l demită pe Șova, Ponta spunând că declarațiile liberalului ar fi unele populiste. Premierul a invocat însă faptul că și el ar putea fi criticat acasă pentru că nu a inclus Târgu Jiul pe nicio autostradă, primarul Florin Cârciumaru fiind singurul care ar mai putea să-l critice pe deputatul de pe Colegiul 6, după cum a spus-o chiar Ponta. "E un pic de populism local. Acum e posibil ca şi primarul meu de la Târgu Jiu să-mi ceară demisia că nu ajunge autostrada până la Târgu Jiu, deşi aş vrea să ajungă. Problema este că, ştiţi cum, mai păcăleşti pe oameni acolo că tu te-ai bătut şi n-a ieşit de la Bucureşti", a spus Ponta.
Premierul a menționat și că înţelege acest populism local până la un punct. "De la un punct încolo cred că datoria mea cel puţin să le spun oamenilor adevărul. Şi e mai bun adevărul, că altfel poveşti cu autostrada cred că aud oamenii din Vâlcea de 20 de ani. O să mai audă şi de la domnul Buican. Mare lucru, încă unul care le spune o poveste", a arătat Ponta. El a menţionat că în primul rând se face autostrada de la Piteşti către Vâlcea şi că pentru tronsonul dintre Râmnicu Vâlcea şi Sibiu există nişte studii de fezabilitate care presupun o sumă foarte mare, în jur de 4,5 miliarde de euro, care de fapt depăşeşte toată suma aferentă autostrăzilor.
"Noi avem cu totul trei miliarde pentru toată România şi, dacă am începe să facem pe studiul vechi de 4,5 miliarde, nu ne ajung banii nici pentru bucata aia. Am văzut populismul şi al unora dintre jurnaliştii băsişti că de ce facem la Alexandria şi nu facem Sibiu-Vâlcea? Mi-ar plăcea, doar că la Alexandria e 350 de milioane, dincolo e trei miliarde jumătate. E doar o diferenţă de unu la zece, ca preţ, ori banii nu-i avem", a precizat Ponta. El a spus că pentru segmentul Vâlcea-Sibiu primul lucru care se va face în 2014 este actualizarea studiului de fezabilitate pentru a găsi posibilităţi de construcţie cu un preţ "mai rezonabil", actualizarea studiului presupunând însă încasarea unor bani buni de către o firmă care să le comunice guvernanților că autostrada s-ar putea face și cu fonduri mai puține, dar pentru care, de asemenea, nu vor exista vreodată banii necesari unui astfel de proiect, iar ca să existe asemenea sume e nevoie de noi taxe și impozite…